Varför blir man inlagd?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1073316 av Fantasio
Jag har blivit inlagd rätt många gånger, men sättet på vilket jag blivit inlagd på har varierat. En gång ringde jag själv, (rätt länge sen) då jag hade självmordstankar och då blev det PIVA. Jag ångrade mig under "intervjun" och ville gå hem, men fick tvångsvård.

Flera gånger har jag blivit uppskjutsad av grisen, oftast rätt full. Sist var jag på polisstationen och yrade (fick två brev hem om polisanmälningar jag gjort). Fattar inte varför det inte blev fyllecell. Jag brukar bli inlåst runt en månad.

Jag träffade en förståndshandikappad kvinna idag och hon hade varit på en så kallad observationplats (man får ett påvert rum och ingen mat) en natt. Hon är en sån som hotar med självmord gång efter annan, det kanske måste tas på allvar även efter tionde gången.

En bekant (jag följde med) hade självmordstankar, men han fick åka hem med Lergigan för tre dar. Hur kan det slå så olika? Jag var nere och blossade, tror det var runt nyår och då stannade grisen. Okej, jag nämnde Palme, men det ska man väl inte bli inlåst för?

I mitt fall tycker jag det många gånger varit orättvist och obefogat med inläggning. Att bli berusad och yttra sig regimkritiskt ska inte räcka, det är sovjetmetoder. Varför skickas storgråtande självmordkandidater hem och andra låses in på oklara grunder?
Mer
5 år 8 månader sedan #1073317 av Utomjordingen
:rotfl
Du är rolig du! Jag kanske uttalar mig senare om varför man blir inlagd. Men nu vill jag bara skratta när det gäller Dig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1073318 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
En gång gick jag dit frivilligt. Det var sommar och jag var ute och gick. Jag var ute i timtal och bara irrade runt, en läkare sa att han hade sett mig vid minst ett tillfälle. Jag minns att svetten bara sprutade om mig, men jag tror det var värmen. Fick en mugg vatten av personalen och blev inlagd, det är allt jag kommer ihåg.
Mer
5 år 8 månader sedan #1073323 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför blir man inlagd?
Jag har varit deppig, halft självmordsbenägen, eller haft psykotiska symtom. Jag har varit inlagd tio gånger. Tre gånger ditskickad av psykosenheten, annars frivilligt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1073325 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
Jag har kollat via en sökmotor och där står det att de med depression och ångest ska kontakta sin vårdcentral. Ångest kan ju försätta en i fara. Jag gick in i skogen och ropade på mamma som vuxen man, ville inte dö. Beckmörkt både ute och inombords.
Mer
5 år 8 månader sedan #1073354 av Nissegossen
Läkare är bara människor är de på något sätt aviga mot en kan det vara personkemin och inte alla läkare går man ihop med. Om de är professionella skall de inte behandla patienten dåligt pga det. En störd läkare som fattat agg till en kan skicka hem patienten till ett självmord, de bryr sig då inte själva om hur det går för patienten utan ser då ett sätt att låta patienten begå självmord, en mindre på sjukhuset

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum