Varför blir man inlagd?

Mer
5 år 8 månader sedan #1073446 av Richard
Svar från Richard i ämnet Varför blir man inlagd?
Först blev jag inlagd för avgiftning efter missbruk, men det var frivilligt. Fick lämna in allt mitt knark (två ICA-kassar fyllda), o de lovade mig Stesolid. Men efter 4 dagar hade jag inte sett till någon Stesolid o hade abstinens, o jag begärde tillbaka mina kassar o åka hem, men då fick jag Sobril o det funkade bra. Då blev jag utskriven, o jag tillät att de fick behålla kassarna med knark o lämna in dom. Men till en början fick jag hämta den Sobril varje dag på sjukhuset.

Sen blev jag inlagd för ECT-behandling efter att ha spelat rysk roulette. Jag var så deppig, men då träffade jag en massa lustigt folk på psykavdelningen o vi hade jättekul! Bara vistelsen där piggade upp en!

En annan gång var några år senare, det var också för ECT-behandling. Då träffade jag vänner från skoltiden som också mådde så dåligt.

Sen tog det 11 år innan jag blev inlagd igen. Jag ville ta livet av mig eftersom hyresvärden sa att jag var vräkt. Då åt jag upp en massa tabletter o drack sprit till. Men då kom ambulansen o jag blev inlagd. Jag blev bättre på några dagar, o sen orkade jag ta tag i saken o kontaktade advokaten, så vann jag o fick bo kvar!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1073540 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
Jag var hemma och tittade på friidrott om nätterna. Berättade om det för en kvinna (och att jag rökt en massa) och det räckte för att bli inlagd. Min kp skojade med mig och sa "VM-psykos", eller nåt sånt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1099630 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
Det här kunde ha slutat illa. Jag visste det. Jag får alltid rätt. Blev ej insläppt som alla andra besökare, jag fick vänta vid receptionen. Det började illa och jag varvade upp. Grillad av fler än två personer, om vi säger så. Fick frågan hur jag ställde mig till inläggning. Fick kritik på ett fint sätt för vissa incidenter de senaste månaderna. Ska jag skada mig själv? Jag gjorde ta mig tusan allt fel, jag ångrade direkt allt jag sa,. Jag blir sån. Naturligtvis läser de här, men jag måste få skriva av mig. Här är jag som de flesta andra, men i verkliga livet blir allt fel. Jag började nästan gråta ett par gånger, varför blir det så?
Mer
5 år 5 månader sedan #1099635 av memphis
Svar från memphis i ämnet Varför blir man inlagd?
Sist jag blev inlagd blev jag det för jag klädde av mig skor och byxor när jag skulle in till läkaren, för att det var mikrofoner i kläderna. Jag fick inte ens åka hem och packa en väska. Det var bara rakt upp till 6:e våningen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1099643 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
Det var en rätt ovanlig handling. Förstår att du blev inlagd.
Mer
5 år 5 månader sedan #1099645 av memphis
Svar från memphis i ämnet Varför blir man inlagd?
Ja så här i retrospekt var det väl långsökt :)