Varför blir man inlagd?

Mer
5 år 5 månader sedan #1099966 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför blir man inlagd?
Lade du in dig frivilligt eller blev det tvång?
Mer
5 år 5 månader sedan #1099990 av Nissegossen
Du brukar låsa om dig och tror att någon går in och snokar lite samma grej Ispegelland en noja, du behöver träna bort dina nojor och för det passar en psykologkontakt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1099995 av memphis
Svar från memphis i ämnet Varför blir man inlagd?
Admin, det blev frivillig inläggning eftersom jag dessutom levde under (antagligen inbillat) dödshot. Så jag insåg plötsligt hur skönt det skulle vara att vila inne på avdelning. Men det var jobbigt att jag inte fick åka hem och hämta lite ombyten och saker.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100032 av Nissegossen
Det finns inget behov att lägga in mig och även om jag själv ville skulle vården resonera som jag och inte lägga in mig. till saken hör att jag pratade med min KP igår han sade varför lägger du inte bara in dig och låt andra sköta din bostadsfråga? Nej sade jag finns inte på kartan att jag skulle göra det. Det föreligger inget hinder som gör att jag skall lägga in mig, men hade jag varit ung hade jag inte dragit mig för det, då fanns en mycket stor risk att jag annars att jag avslutade allt och att jag inte överlevt och därför varit motiverat för inläggning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1100233 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blir man inlagd?
Jag förstår vårdens tankegångar. Vissa (jag träffar en sån ibland) snöar in på Gud. Jag anses som extrem, fast på ett annat sätt. De tror det är sjukdomen som spökar, men så är det inte. Jag började göra vad jag kunde 85, skulle jag tro. Jag sa nåt om "punktinsatser". Det begrep man ju att vården tog som svammel. Borde inte ha nämnt det.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100336 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför blir man inlagd?
Fast Nissegossen det skulle nog vara bättre om ett Personligt Ombud hanterade dina bostadsproblem.