Varför dåligt minne??

  • Erase.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252485 av Erase.
Varför dåligt minne?? skapades av Erase.
Jag undrar varför jag har så dåligt minne.. Jag har alltid haft dåligt minne... Och jag var riktig dålig september -07.. Jag slutade då med nikotinet- som bidrog till lätt demens...
Träning/motion hjälper mig att få bättre minne... Men jag är långt ifrån genomsnittet..
Finns det nåt man kan göra för att (BOOSTA) upp minnet??
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252500 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Varför dåligt minne??
Jag skulle också behöva en boost för minnet. Har inte alltid haft dåligt minne, bara efter insjukningstiden. Detta hittade jag som var intressant...
>

Blåbär ger tillfääligt bättre minne
www.expressen.se/halsa/1.1702688 ... din-hjarna

9 tips om hur man får bättre minne.
www.aftonbladet.se/kropphalsa/ps ... le89600.ab
Mer
14 år 5 månader sedan #252506 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför dåligt minne??
Farmor blev dement tidigt. Pappa löser mycket korsord för att träna hjärnan, det skall hjälpa mot demens.
Mer
14 år 5 månader sedan #252532 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Varför dåligt minne??
Jag ska snart göra ett minnestest hos en psykolog. De kan erbjuda mig ett program för minnesträning om det behövs. Tror inte mitt minne är jättedåligt men jag har lyckats slarva bort ett par cyklar under året och det blir kostsamt. .?
Mer
14 år 5 månader sedan #252537 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför dåligt minne??
Det finns en behandling som heter kognitiv rehabilitering, där man kan förbättra närminne och koncentrationsförmågan. Den sociala förmågan och arbetsförmågan kan förbättras också. Behandlingen pågår i minst 6 månader och kallas ibland för NKR. Man tränar minnet bl.a med dataprogram.
Mer
14 år 5 månader sedan #252538 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Varför dåligt minne??
Minst 6 mån? 8O

Hur ofta ungefär?