IQ

Mer
5 år 10 månader sedan #1065514 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Jag funderar mig fördärvad på hur det ska gå med resten av världens befolkning. Kristendomen är så exklusiv.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065529 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet IQ
Jag hade IQ-test på Asperger/ADHD-utredningen. Fick 98 som sämst på arbetsminne. Fick 128 på verbal förmåga. Fick ett snitt på 115.

På mönstringens datortest innan, fick jag 8 av 1-9 möjliga. Bäst i plutonen. Sen kom KB-soldaterna där hade en 9. Besvikelse.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065721 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IQ
Man brukar säga att IQ sjunker med 10 enheter efter psykosen. Möjligen kan de som får psykos efter 40 år ha intakt IQ.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1065735 av memphis
Svar från memphis i ämnet IQ
min läkare sa att intelligensen inte har försämrats när man har kognitiva symptom, utan det är ett strukturproblem när hjärnan ska göra sina saker. men IQ kanske är något annat än intelligens.

ja, nu vet jag nog hur det är. IQ är bara det logiska tänkandet som mäts. Det ologiska tänkandet kan vara extremt intelligent, men mäts inte med IQ.

IQ. EQ. TQ.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092450 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet IQ
Jag avklarade ett IQ test för några timmar sedan å jag hade inget Geni resultat men betydligt högre än då jag gick gymnasiet. Jag trodde mitt IQ hade blivit sämre men det hade blivit bättre sedan gymnasietiden. Topp 80-85% men jag tänker inte skriva exakt vad jag hade.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092457 av wasp
Svar från wasp i ämnet IQ
Tillräckligt för att ha varit vet.stud en gång i tiden. Veterinärutbildning är ju inte vare sig lätt att bli antagen till, eller genomföra.