Dåligt minne.....

Mer
4 år 4 månader sedan #1214245 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dåligt minne.....
Man kan påbörja en mening men man kan inte fullfölja den då man glömt resten, svårartat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1214249 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Dåligt minne.....
Gjorde lite tester nyligen och minnet var under medel.

/Dave
Mer
4 år 4 månader sedan #1214305 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dåligt minne.....

Fantasio skrev: Jag minns knappt min morbrors två barn, mina kusiner. De är 80-talister och bor på annan ort, men visst har jag träffat dem. Jag såg dem ofta när jag besökte mormor, jag har säkert träffat dem hundratals gånger. Men jag har noll minnen av dem. Bara vaga minnesbilder. Är min hjärna förstörd av alla mediciner?

Det är psykoserna som skadat din hjärna
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1224036 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dåligt minne.....
Jag mår ganska bra för närvarande, de dagar jag fått sova ordentligt iaf. Men jag har ett problem och det är att jag glömmer bort att sköta min hygien. Det har aldrig förut hänt mig, jag har alltid varit noga med sådana rutiner både morgon och kväll. Men inte nu längre. Jag upptäckte precis att min tandborste låg kvar i nessecären där jag lade den i fredags. Jag borstade heller aldrig tänderna hos mamma i helgen. Jag har alltså inte borstat tänderna på fyra dagar! Jag förstår inte vad som hänt. Varför har mina rutiner i badrummet helt plötsligt fallit bort?

Nu har jag iaf tvättat av ansiktet och borstat tänderna. Jag duschade kroppen igår, det får duga för nu. Jag vet att det låter äckligt att jag glömmer bort att tvätta mig och borsta tänderna. Det är väl inte att vara fräsch direkt. Nej, det är ofräscht. Men jag bara har slutat att komma ihåg det. Ungefär som att glömma att tömma post facket i några dagar, det händer också visserligen. Jag brukade nästan sätta en ära i att hålla mina hygienrutiner, nu känns det som att jag börjar bli dement.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1224093 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Dåligt minne.....
memphis,

Hmm... Känner du dig nedstämd fortfarande?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224132 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dåligt minne.....
Djupa depressioner kan göra att man verkar dement, men det försvinner när depressionen går över.