Varför slutar hjärnan fungera trots man har slutat med

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 vecka sedan #914534 av Geta
Det kan vara den ursprungliga psykiska ohälsan som spökar. Det går inte
så lätt att bli av med den.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 vecka sedan #914536 av Geta
När du skriver här på Viska så måste du väl vara psykiskt sjuk.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 vecka sedan #914538 av Geta
Är du bipolär?
Mer
7 år 1 vecka sedan #914541 av memphis
det som utmärker bipolär är väl just det att den kommer o går i skov, som du beskriver. jag tex har schizoaffektiv sjukdom o har inga skov, även om stämningsläget varierar o går till hypomani ibland. jag har inga friska perioder, som bipolära personer har, när man är fullt frisk o fungerande. har du det så kanske du är bipolär i alla fall.
Mer
7 år 1 vecka sedan #914544 av Inwatto
Efter en psykos (det som gjorde att du började med medicin) drabbas man ofta av säsongsdepression. Man blir låg i 6-12 månader. Så har jag haft det efter de flesta skoven. I somras blev jag hypoman, men då hade jag lite Abilify i hjärnan, så jag blev inte psykotisk utan bara uppvarvad och kunde inte sova. Efter att ha bromsat med mer mediciner, så klarade jag mig ifrån depressionen. Blev normal efter en månad, ungefär. Utan mediciner hade jag inte klarat det så bra.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 1 vecka sedan #914699 av Admin1
De flesta med psykossjukdom har nedsatt kognition redan före första psykosen. När psykosen kommer försämras tankeförmågan ytterligare, så de flesta inte klarar av att jobba. Att man har problem med tankeförmågan beror på sjukdomen. Antipsykotika kan förbättra tankeförmågan genom att förebygga psykoser, som kan försämra tankeförmågan. Det har funnits en person här som jobbade. Sedan sa psykologen: Sluta med antipsykotika. Han fick då en psykos och efteråt kunde han inte jobba längre.