Social Funktion!

Mer
6 år 9 månader sedan #946865 av Drummer
För tillfället orkar jag inte med människor mer än mina föräldrar och syster! Jag märker när jag är hemma hos mina föräldrar för dom bor i ett område där det är mycket småbarns familjer! Då tänker jag "Detta klarar jag inte för jag är psykiskt sjuk och det väcker ångest att veta att man inte klarar familj och förhållande när man kunnat det om man bara mådde bra och hjärnan fungerade som den ska! En frustration över att livet är handikappande iallafall för tillfället!
Mer
6 år 9 månader sedan #946868 av Geta
Svar från Geta i ämnet Social Funktion!
Redan när jag var 13 år visste jag att egen familj var inget för mig.
Mer
6 år 9 månader sedan #946872 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Social Funktion!
Vid den åldern så var jag kär i en tjej nere i Varberg och fantiserade hur mycket som helst hur bra vi kunde ha det framöver och bilda familj på sikt! Då mådde jag bra och hade goda känslor i kroppen! Nu är det bara mörker och ångest!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #946873 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Social Funktion!
Jag har nog aldrig förstått det där med relationer, tjejerna jag hade förstod nog aldrig vad jag tampades med. Psykiskt ohälsa och grav hörselskada kan nog knäcka många. Men har aldrig haft den där familjekänslan framför mig, att jag skulle kunna bli en bra pappa.

Risken hade varit stor att dem hade blivit en förälder gentemot mig? Så jag har aldrig haft dem där normala känslorna.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #946875 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Social Funktion!
När jag träffar min systers barn så känner jag att dom är mer kompetenta i det digitala samhället än vad jag är! Jag känner mig i underläge och vet hur skönt det känns när man också få vara i överläge när jag rent musikaliskt är duktig! Men det kommer i skymundan för det digitala är coolare! Precis som Jocke säger så skulle mina barn bli mina föräldrar som jag mår nu! Känns så jävla fel allt!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #946882 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
När jag var barn så uppmuntrades det att en vacker dag minsann ska du ha både fru och familj, men dom fick ingen respons av mej! När mamma dessutom fick veta att jag var bög så grät hon..... Så jag har alltid varit det svarta fåret i släkten för jag gick och går min alldeles egna väg igenom livet för nån svenssonbög av mej blir det inte heller! Alla dessa prettosar till bögar som lever sina små liv och kan aldrig nånsin tänka utanför boxen är ingen vacker syn att se!!

Nu plötsligt blev jag ledsen tror jag känner av dej drummer, jag är ledsen för din skull! Dessutom så vet jag är det nån som klarar det ha fru och familj här på viska så det är du drummer fastän du själv kan inte se det och tycker det är omöjligt! Dessutom är du en fin, omtänksam och smart grabb i dina bästa år! Säg nån brud med lite egenskaper som dej och samma intressen skulle inte vilja ha dej och dessutom vet jag att du kan bli en jättebra pappa för som sagt du är förnuftig, smart och vet vad som är rätt och fel, dessutom bryr du dej om dom viktigaste frågorna som många här på viska fattar inte ens hälften av din vettighet för dom mår jättedåligt! Och sedan sist men inte minst dom flesta bra föräldrar tänker om hur det skulle va och gå att ha familj och är osäkra på om det kommer gå så bra som dom hoppas alltså att dom klarar det, har man inte såna funderingar då är man lite galen och behöver tänka om det inte vore bättre med ett husdjur för såna funderingar är naturligt för dom flesta bra föräldrar!