Försämrad intelligens

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1081923 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens


Återställt videon

Du geta har väl sagt ngn gång att schizofrena inte klarar att hänga med i utvecklingen, utan står still och inte är förmögen att se tolka sin omgivning korrekt? Vad är då det nya begreppet om schizofrena, mycket döljs för oss så att samhället inte får fördyrade omkostnader, detta gäller alla politiska partier, vissa grupper får stryka på foten för att ngn grupp anses mer behjärtansvärd?

Jocke, jag skriver, sorry jag har inte läst hela tråden men väntar längre så kan jag inte skriva pga starka mediciner att sova på.

De som sitter på pengarna vill inte att vi skall kosta något. Det klassiska, är att de ställer grupp mot grupp. Det är enbart ett maktspel från de som sitter på pengarna. sjuka och glädje kalkyler gör pga att pengarna inte finns för alla
Nu bostadsbolaget kräver en besiktning av lägenheten 6 sep är inte lägenheten ren har de lovat symboliskt, mina ord nu först har ja fått hjälp av kuratorn på mottagningen idag, då hon har fått svar på mina frågor ang vad jag behöver ha som hjälp hon snokat fram ett telefonnummer som tydligen är en man som då skulle var min socialsekreterare där är nu en vikarie över sommaren

Mer kan jag inte skriva, jag skulle skriva fel och verka minst sagt flummig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1081937 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Vet inte vad jag påstått. När jag var ung satsades det på mig rejält. Det har minskats med åldern. Sedan är jag fortfarande ganska självgående, kanske på grund av satsningarna som gjordes när jag var ung. Mitt yrke som är arbetsterapeut innebär att man ska träna för att bli så självständig som möjligt. Då kostar man också mindre för samhället.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 7 månader sedan #1082101 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämrad intelligens
Koffein ökar koncentrationen och gör att man blir snabbare t.ex att skriva.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135112 av notwoodstock
Hittade en intressant tråd.

Jag har sedan jag i oktober fick byta till Risperdal tyckt att min intelligens inte hängt med. Fick veta att bl.a exekutiva funktioner är inblandade. Läste lite snabbt om dom.

Nu, i omställningen sedan flytten till LSS-boende, så har trycket varit påfrestande. Tycker inte hjärnan hängt med.

Är inte missnöjd just nu, men vill ju inte bli åldring mer än nödvändigt.

Tyvärr så kunde jag inte styra mig, utan skrev lite på servern senaste veckan. Men jag vill ha er med mig!

Hur kan man undvika att psykos under omställning förstör hjärnan?

Orkar ta mig vidare i tillvaron, men är oroad över trasslet. Bl.a med inflyttningen.

Har ni några tips?
Mer
Mer
5 år 1 månad sedan #1135117 av notwoodstock
Tack!

Utmärkt idé - har sådant som hobby ibland, men färdigheten är dålig. Intuition däremot, kan ge spännande resultat.

Vill ju inte störa här för mycket, heller. Sorry!