Försämrad intelligens

Mer
6 år 7 månader sedan #965589 av Gardenia
Känner att min intelligens försämrats senaste tiden... Konstig känsla, är van att tänka snabbt. Är högutbildad, men idag vet jag inte om jag skulle klara av att genomföra en liknande utbildning. Går det att få tillbaka sin intelligens? Visst bildas väl nya hjärnceller av träning?
Mer
6 år 7 månader sedan #965595 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Efter en psykos försämras intelligensen.
Mer
6 år 7 månader sedan #965599 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Försämrad intelligens
Jag känner samma sak. Folk säger jag är intelligent, men själv känner jag mig bara allmänt trög i jämförelse med högstadiet och gymnasiet... fick 8 av 9 möjliga i lumpen, skulle knappast få det nu.
Mer
6 år 7 månader sedan #965600 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Försämrad intelligens
Känner även att jag blivit väldigt inåtbunden och enstörig. Var hur social som helst när jag var yngre. Helt sjukt...
Mer
6 år 7 månader sedan #965601 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Försämrad intelligens
Jag har i grunden en ganska hög IQ om min hjärna bara fungerar som den skall! Men mina kognitiva problem ihop med depression och ångest har gjort mig mer trögtänkt! Jobbiga känslor som oftast är tvång kan också decimera intellektet!
Mer
6 år 7 månader sedan #965606 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Försämrad intelligens
Ja, stämmer nog att depressionen försämrar intelligensen. Här om dagen slog det mig att jag inte lagat en ordentlig maträtt på hur länge som helst. Blev nervös vid tanken på att läsa ett recept och försöka mig på att laga en maträtt, gillade att laga mat när jag var yngre.