Försämrad intelligens

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137176 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Nä, men jag är sent utvecklad, var ganska gammal när jag började tala på riktigt och cykla på riktigt! Vi inom schizofreni/autism-genren kan inte jämföra oss med varandra! Spridningen är stor inom denna grupp!

Men att du Geta lyckades bli arbetsterapeut är nog en stor bedrift som nog kan hänvisas till den mer sällsynta arten begåvning tillhörande denna grupp, Men jag har lärt mig att man inte kan kalla ngn människa för dum på allvar.

Troligast är att vi har outvecklade gener någonstans, den sannolikheten är nog störst inom den gruppen som kan ligga ngt under genomsnittet. Men sedan kan nog vissa klappa en på hjärnan och säga, var lycklig över att du inte hör bättre, vilka referensramar ligger då bakom deras påstående?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1137180 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Det är fel att dra alla över en kam.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137183 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Försämrad intelligens
Jag var inte heller svagbegåvad men däremot var jag ett odrägligt busfrö, i första hand i första klass. Jag kunde läsa och skriva innan jag började skolan och hade helt enkelt tråkigt när de andra satt och bokstaviserade sig igenom alfabetet. Hade det varit idag så skulle jag väl också fått en diagnos. Särbegåvad, ADD, ADHD, Tourettes eller något annat. Varför krångla till det? Det är väl bra om man är intelligent och bra i skolan! Nä, då får man också en diagnos numera. Lever i en sjuk tid.
Mer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137230 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Varför har ordet fejk börjat förekomma i allt högre grad inom alla institutioner som har med pengar att göra?

Fakenews, var ett begrepp som fanns före Trumps tid, men det blev nedtystat med en gång.

Okey, vantrivsel på ett ställe kan jag köpa, men när burn out-grejset börjar figurera i allt högre grad att den åsamkar konstgjorda situationer, då använder många ordet pseudo, som ett sätt att förklara ngt dem inte kan förklara!

Så fake är ett gammalt ord för mig!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137247 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
Inte så många idag som kan tänka själva tyvärr

Det gäller att vara lite pillimarisk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.