Försämrad intelligens

Mer
5 år 3 veckor sedan #1140094 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämrad intelligens
Det måste finnas en sårbarhet för att få schizofreni och 80 % har den i släkten. En sårbarhet kan ge mobbning mm för att man är lite annorlunda. Tror bara på riskökning.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140095 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
På grund av sårbarhet hos barnet mobbar föräldrarna barnet. De kan vara rädda för svaghet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140116 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens


Många föräldrar tror jag förstärker motståndskraften hos barnet, kan det vara mycket tvångstankar som skapar schizofreni bl. a?

Jag minns inte om jag var ett tyst barn, men nu i vuxen ålder så tror jag autism spökar speciellt i situationer när jag är osäker på vad som sägs i en gruppkonversation?

Men varför är vissa barn mer sköra, än andra barn?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140119 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Försämrad intelligens
Min farsa har typiskt tvångssyndrom, upprepar saker han säger några ggr tyst för sig själv. Min morsa sa att när hon träffade honom hade han helst gått i en egen tunnel under jorden till jobbet. Mitt ex frågade om han hade aspergers en gång. Jag deltog inte i nånting när jag var barn, jag bara stod utanför o tittade på de andra barnen i det mesta.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1140193 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens
Den psykoanalytiske og psykososiale tilnærmingen til schizofreni har først og fremst vært et blindspor. Man bør komme bort fra begrepet sinnssykdom, og heller se det som en hjernesykdom. Psykologens sinn og prestens sjel er ikke-eksisterende størrelser. Problemet med den allmenne psykiatrien er primært at den diagnostisk sett hviler på klinisk psykologi, som er fullstendig uvitenskapelig, og baserer seg nesten utelukkende på psykiaterens erfaring og instinkter. Diagnostiske manualer har kriterier, men disse tolkes etter eget forgodtbefinnede av den enkelte psykiater. Mer nevrologi og mindre psykologi er veien fram for psykiatrien.

For min del merkes det mest i en tap av verbal flyt.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140211 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Försämrad intelligens
Dessa meningslösa budskap och filmer...