Först nu inser jag att jag nog har problem

Mer
6 år 3 månader sedan #1014917 av Sjukihelahuvudet
Läkaren har tjatat på mig i tre veckor nu om att jag är hypoman, på gränsen till manisk. Struntprat säger jag, och säger fortfarande, men jag har ett problem. Sömnen. Jag tyckte inte det var någon fara tills idag. Har sovit ca 2-3 timmar per natt nu i tre veckor, förutom för tre dagar sedan då jag var vaken i över två dygn. Nu har jag varit vaken i typ 30 timmar och det var då det hände, jag fick en blackout när jag gick på golvet, halkade av detta och landade på min ena hand dom nu blivit helt stel, blå och blodsprängd? Det gör otroligt ont men det är ingen fara, det var en halvtimme sedan typ så om det hade varit illa skulle jag redan märkt det, det var inte min hand detta inlägget handlar om (skriver med andra handen). Det jag undrar över är om detta kan bli farligt i längden? Läkaren vill att jag ska börja på Litium, risperdal och Imovane men jag vägrar och hon kan inte tvinga mig som tur är. Men när de pratar så oroat med mig och sedan händer det här så börjar man ju undra, bör jag vara orolig?
Mer
6 år 3 månader sedan #1014975 av Encingnerius
Att inte sova alls är en bra väg till att få och utveckla en psykos.

Du borde kolla armen så att du inte har brutit något ben.
Mer
6 år 3 månader sedan #1015324 av Sjukihelahuvudet
Jag kan helt enkelt inte sova mer än jag gör, och så mår jag så bra just nu så jag har väldigt svårt att se att jag skulle utveckla en psykos, jag har helt enkelt bara hittat lyckan och då behöver jag inte sömn :D

Tack för omtanken men svullnaden har gått ner nu och den är lite mindre blå så det är lugna puckar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1015336 av Amandara
Du behöver säkert medicin. Att inte sova är farligt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1015381 av Sjukihelahuvudet
Hahaha, låter som en bra idé. Men hur skulle jag då kunna gamea?

Skämt åsido, jag tror inte mitt datoranvändande är problemet, jag gör mycket mer än att sitta vid datorn.
Mer
6 år 3 månader sedan #1015481 av Admin1
Vid psykossjukdom minskar antipsykotika risken att dö med 50 %, så det är värre utan. Bara 1 % får allvarliga biverkningar av läkemedel vid psykossjukdom. Psykoser är farligare alltså.