Plågsamt att umgås

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257734 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Allt är klappat och klart: på lördag blir vi tre personer som ses vid en uteservering på stadens huvudgata Drottninggatan. Vi träffas kl tolv. Mina vänner kommer väl att dricka starköl, jag kör med lättöl. Det är avkopplande att smutta på en öl och kolla på folk.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1257750 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Plågsamt att umgås
Har vi inte alla diagnos Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1258029 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Kanske det, ingrid64marie. Eftersom vi träffas redan klockan tolv skulle jag tro att de andra inte hunnit med att äta. Jag tar gärna en bit mat med dem, varför inte en maffig hamburgare?Stället vi ska till serverar glass, men även enklare (?) maträtter. Nån sallad är jag inte intresserad av, jag vill ha kött.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259034 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Vi satt under ett gigantiskt parasoll. Vi tre var det enda gästerna. Sedan gick vi till en krog och åt. Vi träffade på en annan gammal arbetskamrat på vägen. Jag drack en lättöl på varje ställe. Tog fish'n'chips, hur det nu stavas. Ena kompisen tog det dyraste, en köttbit för nästan 300 kronor, han ska alltid vara värst. Tyvärr upplevde jag oro, så jag gick hem innan de andra.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Fantasio.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259054 av memphis
Svar från memphis i ämnet Plågsamt att umgås
Om du hade tagit en starköl i stället kanske det hade gått bättre, Fantasio. Inte säkert, men möjligtvis.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259068 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jo, man blir väl lugn och avslappnad av öl. Men jag törs inte dricka starkt när jag inte är hemma.

Jag ringde ena kompisen och frågade hur länge de var kvar på krogen. Han tog taxi hem, det gick på över 200 kronor. Jag o den andra kompisen försöker få honom att köpa busskort, det blir mycket billigare.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Fantasio.