Plågsamt att umgås

Mer
4 år 2 månader sedan #1221170 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Plågsamt att umgås

Richard skrev: Jag kände mig rätt ensam på gymnasiet, o var nära att bli nazist, fast jag nästan bara umgicks med en asiat.

Sen fick jag jobb med trevliga kollegor. Men på 00-talet var jag väldigt ensam. I början av 00-talet var det barndomskompisar som jag var ute o festade med, fastän det var plågsamt... Sen bildade de familjer o flyttade. Då var jag rätt ensam.

Sen runt 08-09 umgicks jag mycket med missbrukare o missbrukade en del själv. Men så ringde en gammal vän från högstadiet o undrade om jag ville komma på kräftskiva. Självklart! O via han har jag träffat många nya vänner som jag ofta festar eller fikar med fortfarande, o nu är det inte alls plågsamt att umgås! Bara trevligt.

Sen har jag träffat många vänner, KK's o flickvän via min dagliga verksamhet.

Jeg synes det underlig at jeg har såpass mange venner som jeg har. Ingen av dem bor dog her lengre.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221172 av Geta
Svar från Geta i ämnet Plågsamt att umgås
De flesta av mina vänner är döda. Jag kommunicerar med dom i drömmarna. Min hyresvärdinna i Örebro sa att jag är medial. Det verkar stämma.

Har erfarenhet av att kyrkan omfamnar missbrukare och kriminella men distanserar sig från psykiskt sjuka. Beror det på att de kyrkliga tror att psykiskt sjuka är besatta av demoner?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221201 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Plågsamt att umgås
Det trodde man før i alle fall.
Denne faktabaserte filmen er et godt eksempel. Blant det aller beste som er laget om schizofreni:
www.imdb.com/title/tt0454931/?ref_=nm_flmg_act_32
Det finnes nok av kvinner som vil frelse onde menn. Ubåt-Madsen har giftet seg i fengselet nylig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1222879 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Hur ofta träffar du folk? Sitter du mest hemma? Är du nöjd med att ha det som du har det?
Mer
4 år 2 månader sedan #1222994 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Plågsamt att umgås
Har Asperger, men inte så allvarlig, tycker jag.

Behöver inte socialt umgänge. Nöjd med den tillvaro jag har.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 veckor sedan #1234705 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jag har tagit initiativ att träffas och äta buffé på ett asiatiskt ställe. Nudlar, klyftpotatis och annat smarrigt. De har även sushi, men det tar inte jag. Blir bara en fd arbetskamrat, de andra är från min sysselsättning. Förutom en kille som jag lärt känna på senare tid. På lördag kl tolv ses vi. Ska bli gott o trevligt. Inte ett dugg plågsamt.