Negativa symptom!

Mer
5 år 9 månader sedan #1063346 av Drummer
Jag har sedan ett par år tillbaka inte känt mina positiva känslor och drivkrafter! Jag vet inte om det är en depression eller negativa symptom! Admin brukar ju säga att vid depression brukar man känna sina känslor!

Hur många av er upplever negativa symptom eller upplevt?
Mer
5 år 9 månader sedan #1063348 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Negativa symptom!
Admin1 har ett depressionstest!
¨
Jag fiskade fram det med sökfunktionen:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1063349 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Negativa symptom!
Negativa symptom är likgiltighet, trött i huvudet och i kroppen, problem med planering och fullfölja sina intentioner, kanske delvist ångest som kanske faller under positiva symptom? Positiva symptom är inte positiva beroende på att man hör röster och svårigheter att samordna sina tankar, ambivalens osv.

Negativa symptom innebär att man ligger i en slags vakuum i livet, att man inte orkar genomdriva ngt med full kapacitet, utan måste begränsa sig sig till att överleva vardagens lunk. Att man anpassar sig.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1063350 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Negativa symptom!
Oj, nja den länken funkade visst inte.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1063352 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Negativa symptom!
Jag och morsan städade min lägenhet idag! Jag gick upp o ner till återvinningen med flaskor och sopor mm säkert 8-9 ggr! Sedan blev jag trött och svettades! Jag tog en dush och lade mig på soffan och hade ingen energi kvar! Jag var väldigt lättirriterad också!
Mer
5 år 9 månader sedan #1063480 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Negativa symptom!
40 % med schizofreni har negativa symptom. Men har inte du schizoaffektiv? Då är depressioner vanligare än vid schizofreni. Negativa symptom kan mätas med PANSS-testet fråga N1-N7.
www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/mata-ps...ska-nagativa-symptom
www.viska.se/sjalvhjalp/2261-negativa-symptom