Negativa symptom!

Mer
5 år 10 månader sedan #1063725 av rymd
Svar från rymd i ämnet Negativa symptom!
kan typ inte koncentrera mig heller och jag är bara 23, det är nog något med schizofrenidiagnos I guess
Mer
5 år 10 månader sedan #1063908 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Negativa symptom!
Dålig koncentration är ett kognitivt symptom liksom dålig närminne och att få saker gjorda. Jogging är det bästa för att förbättra kognitionen.
www.viska.se/sjalvhjalp/2239-daligt-minn...ncentrationsfoermaga
Mer
5 år 10 månader sedan #1063950 av memphis
Svar från memphis i ämnet Negativa symptom!
jag tycker att tänka i steg är det som är svårast. Om jag ska åka dit, hur ska jag gå till väga? Var ska jag börja?

Och så börjar jag där. I början låt säga att det är att ta reda på en busstid. Sen känner jag mig nöjd när jag tagit reda på busstiden, och börjar göra något annat. Tills det slår mig, varifrån går bussen ifrån?! Ok, tar reda på det. Nöjd med det.

Sen efter en liten tid kommer jag att tänka på: vad kostar det egentligen? osv osv. Så summa sumarum är det svårt att planera i fler steg än ett. Och man kan komma på ett steg försent. Som tex idag när jag hade glömt ta på mig riktiga kläder, det kom jag på när jag redan var framme, för det steget kom inte upp i rätt tid. Planering är extremt svårt med min sjukdom iaf.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 10 månader sedan #1063960 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Negativa symptom!
Jag måste planera, om ngt inte blir enligt planerna, så måste jag hastigt improvisera och det blir inte alltid rätt, försöker vara konstruktiv när det inte blir som planerat, då kan många säga det som är billigast och enklast, men jag måste lyssna på min kropp, men ibland följer jag andras instruktioner och det blir ändå inte bra?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 10 månader sedan #1063977 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Negativa symptom!
Er det egentlig depresjon om man blir nedfor på grunn av selvinnsikt?
Mer
5 år 10 månader sedan #1063982 av memphis
Svar från memphis i ämnet Negativa symptom!
ja, det är det ju. man kan bli deprimerad över sig själv.