Negativa symptom!

Mer
5 år 10 månader sedan #1063506 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Negativa symptom!
Jag tror ju det är antipsykotikan som tar ner mig så mycket. Har god lust att vägra injektion.

/Dave
Mer
5 år 10 månader sedan #1063533 av memphis
Svar från memphis i ämnet Negativa symptom!
samma sak här Dave, jag tror att lite mindre mediciner skulle hjälpa, i mitt eget fall iaf. Det är känslan jag har!
Mer
5 år 10 månader sedan #1063677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Negativa symptom!
Abilify är lite aktiverande och förbättrar kanske kognitiva och negativa symptom. Bäst bland antipsykotikan mot negativa symptom är Solian, men det finns bara på licens. Bara 30 stycken i landet har Solian.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063699 av memphis
Svar från memphis i ämnet Negativa symptom!
Dessa luckor som uppstår, när jag läser främst eller letar efter något, är så oroande. När jag läser t ex en text kan ett viktigt stycke saknas. Ibland upptäcker jag det av en slump. Inlägg kan också vara helt borta, liksom saker, men kommer tillbaka senare. Om det är illusioner, vem är det då som trollar med mig, och varför sker det? Jag tycker det är ren elakhet.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063702 av Geta
Svar från Geta i ämnet Negativa symptom!
Man är inte lika vaken hela tiden. Man kan börja tänka på något annat än det man just läser.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063704 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Negativa symptom!
Läkaren verkar iaf lyssna lite. Fick ta ett koncentrationsprov innan injektionen i förrgår. Så kanske får sänka till lägsta dosen av Trevictan. Men det är ju 3 månader till nästa injektion.

/Dave