Hur hantera negativa sympton

Mer
5 år 8 månader sedan #1076390 av Fantasio
Låg motivation, det stämmer in på mig. Jag har även svårt att komma igång med saker. Har tagit en hel del olika mediciner, men inget hjälper. Fy bubblan för negativa symptom.
Mer
5 år 8 månader sedan #1076418 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur hantera negativa sympton
En del negativa symptom avtar med tiden. Sedan om man är pessimistisk kan det ge falska negativa symptom för man tror att man inte klarar något. Men jogging eller motion, som ger flås är den bästa metoden mot negativa symptom.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095040 av memphis
Om man inte orkar jogga, finns det något annat att göra mot negativa symptom? Kan psykologsamtal hjälpa? Jag klarar inte ens av facebook, så socialt handikappad är jag. Men jag har ett konto nu, mest som en brevlåda för nära och kära. Kommer nog bara ha 10-20 personer på mitt konto.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095043 av björk
Svar från björk i ämnet Hur hantera negativa sympton
Det finns säkra vattentäta sätt
typ duscha boll täcke meditation/yoga
mindfullness..

Som är 100 bergsäkra
Mer
5 år 6 månader sedan #1095077 av Admin1
Mer
5 år 1 månad sedan #1138470 av Kattis35
Har samma bekymmer. Känner igen mig. Ett sätt att minska negativa symtom som har hjälpt mig är motion. Sätta upp mål som man vill uppnå är ett sätt att komma framåt trots negativa symtom. Ett sätt som jag har funderat på är att skriva ett vecko schema om man har svårigheter att komma igång med saker som t.e.x tvätt o städning. Ett mat schema är också ett alternativ. Kram