Ändrad läsförmåga?!

Mer
5 år 1 månad sedan #1135517 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ändrad läsförmåga?!
Det är nu 15-20 år sedan jag kunde läsa böcker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135518 av sodergardfia
Jag har glasögon , och min syn har inte förändrats på något annat sätt. Jag tror inte det är synen det är fel på. För jag ser ju egentligen vad det står. Det är hjärnan som är för snabb. Kan vara att min ADHD har förvärrats eller att hjärnan blivit överaktiv. Tror att abilify kan göra nåt liknande. Har tagit den i två veckor efter ca ett halvårs uppehåll

Nisse, att inte kunna läsa måste kännas tomt!!!
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135525 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ändrad läsförmåga?!
Jag har aldrig haft svårt att läsa pga läsglasögon, det att jag behövde läsglasögon har jag behövt sedan 25 års åldern pga Akineton

sodergardfia skrev: Nisse, att inte kunna läsa måste kännas tomt!!!

Sakta i backarna, de som är inne i mig snackar så att jag skrattar högt på bussen så att de som sitter där tror att jag skrattar åt dem.

I mitt huvud är jag aldrig ensam jag är inte senil ännu

Jag har låt mig säga att jag har ett rikt inre liv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135534 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Ändrad läsförmåga?!
Jag har Abilify och upplever samma. Tyvärr har min läsförmåga försämrats, den var mycket bättre på Seroquel.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135540 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ändrad läsförmåga?!
Abilify var först höjt till skyarna men ju längre tiden går har det kommit många klagomål på den Medicinen så förmodligen passar den inte på många. Jag själv höjde upp den, men har inte kunnat ha den trots två försök, den hade för dålig verkan på mig, så jag för att undgå psykos gick jag tillbaka till injektioner med Trilafon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1135554 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ändrad läsförmåga?!
Ja, jag har exakt samma sak Södergardfia. Jag ser något helt annat än det står i någon sekund. Läser jag om meningen är det borta. Har också väldigt svårt att läsa mer än korta stycken, men det är mer dålig koncentration. Kan läsa om samma mening många gånger innan jag förstår vad det står. Jag äter också abilify, men jag tror inte det är en biverkan av medicinen utan ett kognitivt symptom.