Seg och Glömsk!

Mer
4 år 11 månader sedan #1149855 av Drummer
Under den senare perioden har jag haft problem med närminnet. Farsan sade i dag när vi satt ute på altanen att jag skulle hämta hundgodiset. När jag väl gick in hade jag glömt vad jag skulle göra. Kan detta vara tecken på stress?

Hur upplever ni angående detta?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149858 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Seg och Glömsk!
Antagligen bara tankespridd men dåligt minne är en sårbarhetsfaktor som begränsar hur hög belastning som orsakar problem.

Arbetsminne blir sämre med åren och man klarar helt enkelt inte lika mycket minnesbörda.

Annars kan jag glömma på samma sätt när jag varit stressad men jag har funderat på min process som leder till stress.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150056 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seg och Glömsk!
Om man sover dåligt eller för kort tid kan minnet försämras tillfälligt. Men dåligt närminne och koncentrationsförmåga är vanligt vid schizofreni. Om du börjar jogga kan närminnet förbättras.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ncentrationsfoermaga
Mer
4 år 11 månader sedan #1150058 av memphis
Svar från memphis i ämnet Seg och Glömsk!
Beror väl på hur mycket man glömmer. Att glömma vad man skulle hämta är inget onormalt tycker jag. Men händer det hela tiden har man nog mycket att tänka på just nu.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150085 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Seg och Glömsk!
Jag märker det ju själv att jag nu är glömsk och att det är troligt att jag är på väg att bli dement. varken dåvarande läkare eller ssk som dessvärre är avliden trodde jag var början till att bli dement. Att jag kunde svara på vilket datum det är samt år och klockslag det var gjorde att ingen av dem trodde mitt ord.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1158031 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Seg och Glömsk!
Närminnet är dåligt efter psykosen. Mitt närminne känns ibland som ett skämt. Men det går upp och ned, ibland funkar det mycket bättre efter en lång natts sömn!