Kan ni se tv och filmer?

Mer
4 år 11 månader sedan #1152525 av Kattis35
Hej Har ätit abilify i ca 5-6 år och jag hade inte dessa problem från början. Det kom efter några år. Det är Helt omöjligt att se film .Jag blinkar då så mycket att jag ej kan följa med och koncentrera mig vad som händer i filmen och på handlingen. Tog upp detta med läkare förra gången jag hade läkarbesök. Han sa att det inte troligtvis beror på medicinerng utan måste bero på annat. Biverkningarna kommer direkt och inte efter flera år sa han men jag är trots allt säker på att det kommer från medicinen. Hur har ni det? Har ni samma bekymmer? Längtar så efter att kunna se en riktig skräckfilm men det är för svårt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152527 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Koncentrationssvårigheter är vanligt vid psykisk sjukdom.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152528 av Nissegossen
Jag har svårt att koncentrera mig på en film, det har blivit så med åren. Men det är trots allt bättre än en bok

Pausa filmen när du känner att du behöver då kanske du bättre håller ut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152530 av Melody
Svar från Melody i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Har också svårt att konc mig på film. Äter abilify.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152531 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Har svårt o koncentrera mig ibland och också svårt o hitta nåt ja tycker är intressant. Sen plus att jag lever in mig för mycket i de, jag typ börjar tänka att jag är nån karaktär på tv o "blir den" i nån dag kanske. Även skurkarna, tänker "hur tänker de?" Det blir jobbigt. Borde kanske syssla med teater.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152586 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Jag kan inte koncentrera mig på en hel film. Har också svårt att läsa. Men jag tror inte det beror på abilify utan är något som är en konsekvens av sjukdomen. Detta tror jag för jag har haft dessa problem redan innan jag fick abilify.