kan kognitiva symptom försvinna?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176438 av Slyngelsnubben
Min psykiatriker säger att de kan det iaf att man kan träna upp sig osv, har ngn kommit tillbaka till normal rent kognitivt eller kommer man alltid vara trög? man kan ju fatta att med en sämre livshygien blir det värre som för normala personer men om man nu verkligen tar hand om sig själv kan det bli lika bra igen som förut? jag vill inte vara trög :(
Mer
4 år 8 månader sedan #1176440 av Geta
Din kognition kan väl inte ha försämrats så mycket under en kort psykos.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176469 av Cosmos
Jag är också trög, långsam, fumlig och orkar ingenting. Kan vara negativa symptom eller också är jag sjuk på riktigt. I en annan tråd skriver jag om skräcken för Huntingtons.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176472 av Drummer
Jag är trögtänkt har koncentrations svårigheter och har svårt att hänga med i filmer eller när man pratar med människor. Mitt rörliga intellekt fungerar dåligt och känner mig som ett svart nystan i huvudet. Jag är ganska intelligent i grunden men sjukdomen försvårar det hela.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176475 av Amandara
När jag var praktpsykotisk för 8.5 år sen kopplade mina kognitiva förmågor ner sig rejält. Jag kom knappt ihåg var jag bodde men då hade jag iofs flyttat till Borlänge. Jag återhämtade mig på något år rätt rejält. Har fortfarande lite nedsatt minne men inte så jag får problem av det. Skriver upp saker i almanacka. Läser inga böcker sen jag blev sjuk för 20 år sen men läser på Internet.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176493 av Nissegossen

Cosmos skrev: Jag är också trög, långsam, fumlig och orkar ingenting. Kan vara negativa symptom eller också är jag sjuk på riktigt. I en annan tråd skriver jag om skräcken för Huntingtons.


Fråga har du extrapyramidala biverkningar av Parkinson typ? Jag har det, mina händer kan inte längre forma min underskrift. Min finmotorik är helt utslagen

Sedan var det så att när jag skulle ge ett dräpande svar kom det efter 10min blev förbannad jag kämpade en gympa med hjärnan, nu kommer mitt svar sekunden efteråt. Enbart träning och då är du inte längre trög i skallen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum