Dålig koncentration och fokus

Mer
4 år 2 månader sedan #1219154 av Recard2016
Jo jag tänker även om ja bara kan ta in 60% eller vad de e så e de ändå något o 60%.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219164 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dålig koncentration och fokus
Det är svårt att koncentrera sig på det som inte verkar intressant. Men det mesta är intressant bara man sätter sig in i det.

I början av schizofrenin tar sjukdomen upp det mesta av uppmärksamheten. Då kan det vara svårt att koncentrera sig på annat.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219214 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dålig koncentration och fokus
Sant Geta! Med stigande ålder går det lättare att koncentrera mig på ett korsord t ex, men seg i tanken är jag än idag! Inget klipp där inte utan tänker som Mahatma Gandhi spelar pingis ungefär! Efter div krångel får jag ut korsorden till sist.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219221 av Clean
Jag läser två böcker just nu som intresserar mej. Jag klara inte skolan pga ADHD. Så jag läser ibland på egen hand. Dessutom blir jag nyfiken på vissa ämnen och då går jag till bibblan och slår upp en bok eller böcker inom ämnet.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Clean.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1219223 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Dålig koncentration och fokus
när jag låg inlagd medelst LPT år 2013 så hade jag fått i uppdrag av Anden att läsa Uppenbarelseboken i den Heliga Bibeln och det var verkligen svårt att läsa. Tankarna flög eller vad man ska säga, kunde inte fokusera mig på text, men jag lade boken på bordet bredvid sängen och där fick den ligga, läste inge bibeln på flera månader men hade bestämt att göra det s.a.s och jag tror det fungerade väldigt bra.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219515 av Charlottesometimes
Sant Geta att schizofrenin tar upp mycket tid, är väl i princip det enda jag tänker på just nu. Jag tror det kommer bli bättre! :)
Och jag är ju inte HELT körd på läsningen, kan läsa kortare stunder för tillfället...