Hjärntrötthet

Mer
4 år 2 månader sedan #1228050 av Modesty
Hjärntrötthet skapades av Modesty
Läser
Jag i min journal så står det från tidigare anteckningar att jag blir uttröttad. Det tolkar jag som hjärntrötthet. Jag hittar däremot ingen information om att blir hjärntrött av psykoser utan snarare att det är en del av symptombilden vid schizofreni.
Men man kan ju uppnå remission. Är
Det inte då hjärnan så att säga har ”läkt”.
Kan ni bidra med era tankar om hjärntrötthet. Typ av samma slag som man kan bli vid utmattning.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228053 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hjärntrötthet
Vid psykos, och även vid mani och vid amfetaminrus, kör hjärnan i 180. Till slut är energin i hjärnan uttömnd och man går på ångorna.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228063 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjärntrötthet
Vid stroke får man hjärntrötthet. Då behövs mycket sömn.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1228071 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Hjärntrötthet

Modesty skrev: Läser
Jag i min journal så står det från tidigare anteckningar att jag blir uttröttad. Det tolkar jag som hjärntrötthet.

jag rekommenderar att inte söka dig själv i vad andra människor tycker eller skriver om dig.

Jesus Kristus är den enda vägen till Fadern.Sanningen, Vägen och Livet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228072 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Hjärntrötthet
Det känns lättare sagt än gjort att söka sanningen, vägen och livet i Jesus Kristus men jag håller med om att det kanske vore bra att inte finna sig själv i andra.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228079 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Hjärntrötthet
nu förvränger du det jag sa, modesty! Jag tror inte alls och - mig veterligen -har aldrig påstått att det är negativt att söka sig själv i andra. tvärtom faktiskt kan det vara väldigt positivit, inte minst tror jag det - eftersom jag är tämligen säker på att det är så Herren Jesus Kristus gör. De som Han inte ser sig själv i kommer inte bli räddade. Han är Kärleken!

sen är det såklart lätt att säga att åt andra, som jag gjorde då, att söka Sanningen, Vägen och Livet, men det är Fadern som drar oss till Honom, och det står också om i den heliga bibeln.

en annan sak som kan vara värt att komma ihåg, och som jag nämner ofta om, och tror mig funnit stor nytta i, är att det i den heliga bibeln förtäljer att Tungan Är En Eld! Påtänd Från Helvetet! - står om i Jakobsbrevet 1/2/3... och jag har flera andra verser om detta sparade.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.