Om man saknar initiativ

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323570 av IM
Svar från IM i ämnet Om man saknar initiativ
jag hoppas du fortfarande har antidepressiv medicin, att du kan känna dig mer motiverad. Vet inte hur gammal du är eller hur länge du haft sjukdomen, det jag har fått lära mig är att negativa symtom är ett senare skeende. Vet inte riktigt själv, men tror lite själv att det har med struktur att göra. För det mesta tror jag det är strukturen, att man kan planera dagen, låta morgonstunden ta sin lilla tid. Du flyter på utan direktiv. Har inget att förhålla dig till. Du behöver inte motivera dig, kan skjuta upp.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323599 av IM
Svar från IM i ämnet Om man saknar initiativ
Man jämför sig ofta med hur andra är. Tycker själv hela tiden att man presterar mindre,men sen ibland kan man tänka, de är mina egna och jag behöver inte att allt är tip top. I det jag känner behöver jag känna äkthet, en passform i känslan som är fullständig i det den förmedlar. Negativa symtom i känsla har jag inte. När jag inte känner saknar jag att känna.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323608 av elisa
Svar från elisa i ämnet Om man saknar initiativ
Jag kan få tillbaka känslor när jag tar antipsykotisk medicin men det blir nästan som en chock, en känslostorm som jag inte upplevt på många år och glömt birt hur man hanterar det för jag är så van vid att inte känna saker
Mer
3 år 2 månader sedan #1323815 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Om man saknar initiativ

elisa skrev: Jag saknar också initiativ. Vill aldrig göra någonting. Förut ville jag saker men nu för tiden vill jag inget, jag flyter runt utan mål, saker jag ville förut vill jag knappt längre. Förut trodde läkare att det var depression men nu har dom kommit fram till att det är ett negativt symptom
 

Negativa symptom kan avta med tiden. Det kommer säkert bli bättre framöver.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2261-negativa-symptom
Mer
3 år 2 månader sedan #1323842 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Om man saknar initiativ
Kan va så att gamla drömmar har släppt och man är lite rådvill inför framtiden.. vad ska man göra etc, man har mycket tid på händerna så det vore bra att prata med någon professionell och att fundera själv på vad man vill göra.. passivitet är inte bra om man inte mår bra av det men för det mesta vill man varva aktivitet med vila!