Bekymmersamma negativa symtom

Mer
3 år 11 månader sedan #1246271 av espressolover2244
En frågeställning. Sedan jag blivit sjuk i psykossjukdom för flera år sedan så har medicinen hjälpt bra emot positiva symtom. De negativa och kognitiva symtomen har inte blivit bättre utav medicin. Har dragits med dem i flera år och kännas som att det aldrig blir någon förändring. Ni som haft besvärliga negativa symtom, är det något ni fått dragits med och lärt er hantera / hittat strategier?
Mer
3 år 11 månader sedan #1246274 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bekymmersamma negativa symtom
Hej och välkommen!

De negativa symtomen avtar trots allt med åren. Det går att se ljus i tunneln.
Mer
3 år 11 månader sedan #1246293 av Admin1
Det nya antipsykotikat Reagila minskar negativa symptom och man får det endast om man har negativa symptom. Negativa symptomen kan avta med åren.
I detta test kan du mäta negativa symptom fråga N1-N7.
www.viska.se/sjaelvtesterna/mata-psykotiska-nagativa-symptom
Läs mer om negativa symptom här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2261-negativa-symptom
Mer
3 år 11 månader sedan #1246367 av memphis
Jag har problem med att andra tror att jag inte bryr mig om vad de säger, när det egentligen är så att jag inte visar reaktioner/har väldigt små reaktioner. Det beror på min sjukdom, men folk tror jag är nonchalant och inte bryr mig om vad de säger. Jag tar in allt som de säger. Men det saknas reaktion från min sida. Det är ett vardagsproblem.
Mer
3 år 11 månader sedan #1246370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bekymmersamma negativa symtom
Pokerface?
Mer
3 år 11 månader sedan #1246372 av memphis
Verkligen pokerface. Så har jag varit i många år. Tror det är därför jag har så pass slät hy för min ålder- för att jag saknar mimik och reaktioner.