Trött på demens

Mer
3 år 8 månader sedan #1265449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött på demens
De värsta stenansiktena sitter på psykiatrikerna när man sitter och känner sig påverkad av psykos. De visar ingen som helst respons när man talar om sig själv och hur man upplever hur man har pratat samma till en vägg De röjer inte en min eller feedback på vad man säger, man blir knäckt för mindre.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1265453 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Trött på demens
Jag kan få alkohol demens ibland när jag druckit för mycket dagen innan.
Mer
3 år 8 månader sedan #1265469 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Trött på demens
Clintan är en duktig filmskapare och på äldre dagar även en bra skådis. I Los Angeles finns ju den berömda walk of fame. Det var fascinerande att gå på dessa plattor utmed gatorna runt the Chinese Theatre där stjärnorna har satt sina autografer och hand- och fotavtryck. Alla stjärnor utom två har accepterat att få en platta på walk of fame: Julia Roberts och... Clint Eastwood. Varför vet jag inte.
Mer
3 år 8 månader sedan #1265775 av Cider
Svar från Cider i ämnet Trött på demens
T ex lägger jag mycket lappar i ytterskorna och på hallmattan där jag skrivit upp saker som måste göras: släng sopor, sopsortera, ring x, mejla x, fråga x om x, kolla kontot, köp batterier, tepåsar, rensa förråd, sy i knapp, tvätta fönster, Linda födelsedag osv. Behöver jag köpa t ex glödlampor eller dammsugarpåsar lägger jag den/de trasiga (plus deras kartonger om jag har dom kvar) på hallmattan så att de kommer med i väskan till affären...mycket sådana knep har jag.
Mer
3 år 8 månader sedan #1266462 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Ja det är bra att skriva upp vad man ska göra. Jag har ett A4 block där jag skriver upp allt som behöver göras. Jag har betat av många saker från då jag ställde undan datorn för 5-6 dagar sedan. Men det är fortfarande mycket som behöver göras. Ska ställda undan datorn igen. Annars fastnar jag framför datorn.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 8 månader sedan #1266495 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött på demens
för att komma på att jag skall någonstans tar jag brevet med tiden på tangentbordet för att komma ihåg direkt när jag vaknat och påminns är det något som visar vad jag behöver lägger jag det i de kassar jag går ned med för att lägga i packningen för att säkert får med mig det. Det gör jag dagen före

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum