Söker kontakt

Mer
8 år 9 månader sedan #752860 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Söker kontakt
Men hora roster och andra hallucinationer ar val inte borderline?
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #752863 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Söker kontakt
Jag har bara en känsla av att borderline blir värre med åren, stämmer det? Jag grundar bara det på min mor som jag misstänker starkt har borderline, har bara blivit värre med åren.

Om jag skulle (har tänkt att göra det) en bipolär/adhd utredning. Jag tror att jag skulle få borderline då mina humörsvängningar från att vara deppig till jävligt positiv kan skifta väldigt fort. Men annars skiljer jag mig mycket ifrån folk med borderline.
kiwi: Ta inte din borderline diagnos för allvarligt.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 9 månader sedan #753048 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Söker kontakt
Borderline kan ha korta stressutlösta psykoser ungefär som vid Aspergers. Vissa med borderline har antipsykotika ständigt. Borderline tillfrisknar med åren snarare än försämras.
Mer
7 år 1 månad sedan #913942 av Johndoe333
Svar från Johndoe333 i ämnet Söker kontakt
Jag är diagnosticerad med Schizzoaffektivt syndrom och Paranoid Schizzofreni. Är nu 39år och har varit under behanling sedan jag var 20. Har varit inlagd 2 tillfällen lite längre perioder. Några månader. Men har lärt mig hantera mina problem utan att lägga in mig nu. Avskyr de där löjliga psykavdelningarna! Står helt på egna ben har alltid gjort. Sköter all medicinering och allt annat själv. Vill inte ha några myndigheters inblandning i mitt liv. Är sjukpensionär sedan 1,5 år tillbaka. Har B-körkort. Vet att livet som psykiskt sjuk kräver att man lär sig så mycket man kan om sina diagnoser och vilka behandlingar som finns. Håller koll på nya mediciner. Är duktig på att tala för sig och kunna får läkare och personal dit man vill. Man måste kunna manipulera systemet för att klara sig helt enkelt.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128633 av Bluefeather
Svar från Bluefeather i ämnet Söker kontakt
Jag har ospecifierad diagnos
Mer
5 år 2 månader sedan #1128642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Söker kontakt
Mitt ex hade/har borderline. När jag läste kriterierna på dåvarande borderline.nu så sköt jag tillbaka stolen och jag tänkte, det är hon. Jag har känt henne sedan 1982, vi bodde ihop i 13 år och vi är fortfarande vänner vilket är kors i taket.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum