Kamratskap eller rent av tvåsamhet

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
09 nov 2019 20:46 #1201872 av Fantasio
Jag söker nya vänner. Jag har en vän jag lärde känna 2003 eller året efter. Men han har fullt upp med sitt och bor utanför stan, så vi träffas kanske en eller två gånger om året. Sedan har jag två före detta arbetskamrater jag umgås med vissa lördagar. Jag har två vänner jag lärt känna via psykiatrin, men det bli sällan vi umgås. Jag går vissa fredagar till den ena och ser på TV. Den andra arbetar i kafét på en mötesplats, det blir nästan bara när jag går dit som vi ses.

Jag vill träffa nya vänner. Ibland när jag känner mig extra ensam funderar jag på om jag vill ha en flickvän. Jag vet faktiskt inte om jag vill. Jo, vill vill jag, men orkar jag med det? Orkar någon med mig?

Jag har normala intressen, men tyvärr orkar jag inte med att hålla igång, hålla dem vid liv. Blir mest att jag sitter hemma och glor. Vem vill vara min vän?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
09 nov 2019 20:51 #1201875 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet
Jag har haft tre längre förhållanden, men då var jag en annan människa, jag var inte psykiskt sjuk, bara i det tredje förhållandet var jag det. I dag vet jag inte om jag skulle klara av det. Det känns så främmande. Men kanske skulle det gå jättebra.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
09 nov 2019 20:57 #1201879 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet
Kvinnor har det lättare än män att hitta en partner. Eller?

Jag är mycket dålig på att ringa till folk. Speciellt en vän har påpekat det. Jag vill inte störa och vad ska jag säga?

Mer
09 nov 2019 21:03 #1201881 av memphis
I våran plder är det nog lite svårare att hitta en partner och vänner. De flesta lever redan i ett förhållande sen många år. Samma med vänner. Vart ska man träffa dem, som inte har fullt upp med sina gamla vänner redan? Jag tror det bästa sättet att träffa någon är internet. Men då får man vara beredd på att göra många "dater" och det har jag iaf ingen lust till.

Mer
09 nov 2019 21:09 - 09 nov 2019 21:12 #1201884 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet
att ha "normala intressen" behöver knappast vara positivt, ens för ens egen del eller ens t-om i andras tänk om en.

dock avrekommenderas det från att ha intressen av anledningen att andra ska tycka bättre om en, dvs om de inte gör en verklig nytta för dem. sen kanske det iofs är så att man kan "råka" göra saker som är till stor nytta för andra ändå.

iaf så för egen del så försöker jag hålla mina vänner nära men få, det är bättre med många fiender som jag kan be för än en massa fiender som jag inbillat mig står på min sida.

och om partner så rekommenderar jag att söka vår himmelska Gud och fader med hela våra hjärtan. Han lär redan ha gett oss allt det vi behöver, och om inte så är det för att vi har bett på fel sätt, men vi lär knappast ha förstått Hans Vägar. i Jesus Kristus Namn når vi Honom.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:
Senast ändrad: 09 nov 2019 21:12 av PsychoWard.

Mer
09 nov 2019 21:11 #1201885 av memphis
Men du är väl förlovad PW. Då ska du ju inte avråda.

Mer
09 nov 2019 21:12 - 09 nov 2019 21:13 #1201887 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet

memphis skrev: Men du är väl förlovad PW. Då ska du ju inte avråda.

ingen Satans kärring bestämmer hur jag uttrycker mig. och om Jesus vill så är jag gift, trolovad kan vara detsamma som gift i Guds Ögon, vad vet jag.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:
Senast ändrad: 09 nov 2019 21:13 av PsychoWard.

Mer
09 nov 2019 21:13 #1201888 av memphis
Ja men är du inte förlovad kanske?

Sidan laddades på: 0.146 sekunder