Jag oroar mig för min vikt

Mer
13 år 4 månader sedan #353776 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Promenera minst 1 timme per dag, så kommer du att gå ner i vikt. Om du promenerar 2 timmar per dag, så sker viktnedgången snabbare. Jag trycker att promenader är bästa sättet att gå ner i vikt om man samtidigt försöker att hålla ätandet konstant.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #353780 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Jag har tagit risperdal. Gick upp 20-25 kg. Promenerade nog mer än ett halvår innan jag gick ner tio kg. Så trögt gick det minsann inte före risperdalen... Men jag gav liksom upp när jag fick risperdal, tänkte att jag kommer ändå gå upp nu så jag äter!!! Fick verkligen ta mig i kragen för att orka 2-3 promenader i veckan!
Mer
13 år 4 månader sedan #353786 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Jag oroar mig för min vikt
vikten är, när man tränar som du, inte så väsentlig. muskler väger som bekant. jag är näst intill manisk med gym och mäter midjan med skärp istället. spinning är roligt och förbrännande men med rejäl styrketräning förbränner man länge efter passet.

jag gick förra året ned ca 17kg pga elände, kunde inte äta (kan ha sina fördelar m elände) och ihärdigt tränande. 4-5ggr/vecka. från storlek jeans 34 till 27. nu 28...hmpf .?

jag köper protein Whey 80 och kreatin från gymgrossisten.
du kanske ska läsa på lite om det. nån gymsida lr så

magen är svår och ett elände :evil:
min pappa sade alltid att alla verkliga skönheter har mage......

de som deffar inför tävling lr likn äter ju massa små måltider om dagen, mängder med vatten
Mer
13 år 4 månader sedan #353789 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Jag oroar mig för min vikt
viss medicin är hopplös!
när jag arbetade inom psykiatrin uptäckte jag hur dåliga läkarna är på att ha vikten i åtanke. all antipsykotika ger inte viktökning.
man ska inte få medicin som kan ge följdsjukdomar som t.ex diabetes mm. olycklig blir man ju oxå av viktuppgång.
som sagt, alla har inte denna biverkning, prata med doktorn!
Mer
13 år 4 månader sedan #353791 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Förr ansågs det inte vara så viktigt för schizofrena personer att vara
vackra.
Det är Åsa Moberg som har påpekat att det är få avdelningar på sjukhusen
där man kommer in smal och rökfri men kommer ut överviktig och rökande.
Men så ligger det till inom psykiatrin.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #353792 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Det är förjävligt! Bara jag tänker på det blir jag förbannad! Människor som redan lider ändå ska få en massa annat skit som blir pga nåt som ska vara till hjälp för dem! Grrr....