Nya tag med motionen!

Mer
13 år 3 månader sedan #361137 av saara
Svar från saara i ämnet Nya tag med motionen!
Drummer, jag har ingen lust att gå i skogen nu på vintern. Och inte vill jag vandra ensam heller så ofta. Kan tänka mig att börja vara ute med hundarna på gården varje dag. redan det kan jag ha svårt att förverkliga. Kan vandra med dem nära gården också på en privat väg. där kan vi vandra fram o tillbaka, då de är livliga av sig och det kan vara farligt för mig att vandra med dem på landsvägar just nu, då det har snöat ganska mycket.

Tack för puffen eller vad kallas det? 45 min varje dag känns som för mycket. så jag får börja med mycket mindre, kära Drummer.
Mer
13 år 3 månader sedan #361138 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Nya tag med motionen!
att gå ner i vikt handlar inte bara om att man rör sig. Det handlar om hur man äter också. Man kan äta normal mat bara man tar i små portioner varje måltid. Typ en liten frukost en liten lunch kanske en liten köttbit 1-2 potatisar o lite sås till middag. och sedan träna 1--2 timmar om dagen samt lägga sig tidigt.
Mer
13 år 3 månader sedan #361141 av saara
Svar från saara i ämnet Nya tag med motionen!
Just det , man skall äta mindre och motionera, men det är inte så lätt. sedan äta frukt, bär o grönsaker mera och mindre godis, kakor, läsk, öl, chips och skräpmat. kom inte på nåt mera just nu, ska sova om jag kan, natti.
Mer
13 år 3 månader sedan #361143 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nya tag med motionen!
Saara,

Ibland måste man stålsätta sig för att få positiva resultat! När maten lockar så måste man få ordning på sin kost. Ät regelbundet men när du väl äter så ät mindre av allt och inget småätande. Ät mycket frukt och grönsaker också!
Mer
13 år 3 månader sedan #361204 av saara
Svar från saara i ämnet Nya tag med motionen!
Drummer,

Problemet är att det inte är så lätt att stålsätta sig. Jag behöver mycket stöd för att kunna ändra på mina kostvanor. Vet att många andra här har samma problem.
Att vi äter medicin som tröttar och får maten att smaka så jättegott gör inte saken lättare.

Jag har ätit litet frukt på sista tiden så där kan jag försöka bättra mig. Får besvär med magen av att äta sura frukter, apelsin, mandarin t,ex ,men jag skall pröva mig fram och se vad magen tål.
Kan inte heller äta äppel som förr då gallan är bortopererad och jag får ont i magen av äppel. Men här kan jag också pröva mig fram och se vad magen tål.

Småätandet är svårt att få bort. Måste hitta motivationen till att gå ner i vikt, har den redan,men den behöver stärkas varje dag.
i morse drack jag kaffe med 2 helkornssmörgåsar+ en kakbit ( den var onödig).
Mer
13 år 3 månader sedan #361205 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nya tag med motionen!
:lol: Skall nog göra denna idag! Allt som fattas är jäst!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=9&am....php?f=9&t=24441 [/url]<!-- l -->

Jag undrar hur den smakar tillsammans med tzatziki som jag har i kylen att dippa i?
Annars kan man dippa med skurna morotsstavar, gurka, tja med chips och.. och

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum