GI-metoden...den fungerar faktiskt...

Mer
13 år 1 månad sedan #370229 av Shangikoya
för 3,5 veckor sen började jag med GI-metoden och började att träna två ggr i veckan med danspass och tennisträning....

och det har gett ett mycket bra resultat...
har gått ner 12 cm i midjan och -4 kg....jag är inte så jätteöverviktig men jag har ingen mage längre....det känns helt otroligt....och det är roligt när folk ser att man har blivit lite smalare i ansikteto ch mage..

kanske låter mycket på så kort tid men det är faktiskt sant...slutade med socker helt och hållet.....och inga kolhydrater.....ibland så fuskar jag men mest på helgerna...

men jag är nöjd med det jag har åstadkommit....ska fortsätta att träna och jag tycker det är rätt så kul..för några månader sen tyckte jag inte alls att det var roligt att gå och träna...men nu har jag hittat två träningssätt som jag tycker är kul.....

jag får nya krafter när jag ser resultat....och om jag gått ner 2 kg till (ingen tidsbegränsning) så ska jag få en odd molly kofta av min mamma....och det borde jag gå ner rätt så fort ändå.....med den takt som jag har gjort nu...men jag tar en dag i taget....och jag ska försöka gå ner till 63 kg....och det är 9 kg till...väger nu då 72 kg....vägt mig som mest 76 kg...kan knappt tro det....men men...

ha en bra kväll och sov gott
Mer
13 år 1 månad sedan #370232 av Potte-Boa Jösse
Hej Shangikoya!

Roligt att läsa att det går bra med GI metoden. Du verkar må lite bättre nu än när du skrev här för förut.

Goda hälsningar
Potte
Mer
13 år 1 månad sedan #370237 av Shangikoya
jo det är lite bättre nu...men det går väldigt upp och ner...förra veckan var jag i en djup svacka igen.....men jag kämpar på med mitt och mina röster....

det som har varit och är mest jobbigt är mina flashbacks och rösterna....håller på att gå igenom våldtäkten vid 18 års ålder med min terapeut och det är väldigt jobbigt...

(har varit med om två våldtäkter men den vid 15 års åldern kommmer jag knappt ihåg för jag blev drogad...men jag vet att jag blev våldtagen den gången för jag blev med barn men gjorde en abort)...

men jag är glad över att jag började med GI-metoden...den passar ju inte alla men för mig så passade den mig alldeles utmärkt..

jag ska inte ge mig....som man brukar säga "men skam den som ger sig".....

jag försöker ta en dag i taget och ska kommma igenom allt det jag har varit med om.....men jag tror att rätt kost och mycket stöd från alla omkring mig så kommer jag klara av att gå ner till min målvikt och få ett bättre mående.....
Mer
13 år 1 månad sedan #370245 av Potte-Boa Jösse
Det låter hoppfullt! Du är en riktig fighter!

Lycka till med GI och vikten
Mer
13 år 1 månad sedan #370258 av Zoidar
Verkligen kul att du gör bra resultat Shangikoya! Läste lite om GI metoden på nätet, låter inte så dumt faktiskt.

Du skrev något om att du tagit bort kolhydraterna helt, äter du inga kolhydrater alls längre?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 1 månad sedan #370277 av Shangikoya
potte: tack potte...jo jag är väl en fighter..jag försöke väl inte ge upp men ibland när man är nere i en svacka så vet man inte riktigt vad man ska göra....men som sagt så har jag mycket stöd från socialpsykiatrin och psykiatrin överhuvudtaget och från mina föräldrar (fast dom inte vet så mkt hur dåligt jag kan må fortfarande)

zoidar: nä jag äter nästan inga kolhydrater...men det händer väl att jag äter det ibland om man blir bortbjuden på middag hos vänner eller så...men jag tycker det är viktigt att man får unna sig sånt....som potatis, ris eller pasta....för om man inte fick unna sig någon gång på helgerna då hade jag gett upp ganska snart....men i början var det svårt att sluta med kolhydrater men nu tycker jag nog att det har blivit lättare.....är inte alls lika sugen på sånt.....och socker ska man ju också försöka undvika men som sagt vid festtillfällen och kanske nån gång under helgen enl liten chokladbit eller sånt....