Motion Vikt+Dosering

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22073 av kgu
Motion Vikt+Dosering skapades av kgu
Admin: Jag har nu motionerat i 5 veckor. Jag har gått ner 6 kilo,och mina matvanor är sunda. Jag kände att dom 3 första veckorna så fick jag en så grym lugnande och avslappnande effekt av motionen. Men detta känner jag inte av alls lika mycket längre. Vad beror detta på? Jag motionerar 1 timma 5 dagar i veckan. Jag tycker att jag blivit smalare,men jag upplever mig fortfarande ganska rund i ansiktet. Jag väger nu 88 kilo. När jag vägde 88 kilo för drygt ett år sedan så upplevde jag att jag var smalare i ansiktet än vad jag är nu,trots att man väger samma. Jag får någon känsla av att inte huden i ansiktet kommer att sjunka ihop. .?

Jag var hos min läkare i tisdags. Han sa att vi ska öka Seroquel doseringen från 300 mg till 400 mg per dag. Han sa att vi måste få bort mina paranoida vanföreställningar som har ökat. Funkar inte 400 mg,så ska vi öka till 600 mg eller 800 mg. Jag frågade honom då om man lättare kommer att gå upp i vikt om man ökar dosen. Då sa han att man går upp lika mycket av 300mg som 800mg. Kan detta verkligen stämma? Nu rör jag ju visserligen på mig så det förhindrar ju viktuppgången. Men det jag istället tror är att det kommer vara svårare att gå ner i vikt med motionen när dosen höjs. .?
  • Dvid
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22080 av Dvid
Svar från Dvid i ämnet Motion Vikt+Dosering
Du har inte skrivit hur lång du är
Att du är inte lika nöjd med motion kan bero på nya händelser i ditt liv men det betyder inte att du ska sluta med motion.
Kanske din fråga är riktat mot admin då strunta idet här svaret.
Mer
18 år 6 månader sedan #22082 av Geta
Svar från Geta i ämnet Motion Vikt+Dosering
kgu
För att det ska vara lugnande så tycker jag
att det är bäst motionera varje dag. Annars
laddas det upp spänningar.
Det kanske är inbillning men för mig är det
så.
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22085 av kgu
Svar från kgu i ämnet Motion Vikt+Dosering
Dvid: Jag är 1,86 lång
  • Dvid
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22092 av Dvid
Svar från Dvid i ämnet Motion vikt+Dosering
Att väga 88 kilo när man är 1,86 lång är lagom
Nu är det tid för dig att äta normal o kanske träna hårdare för att bygga musklerna (vikt träning ? )
När det gäller din medicinering fösök ovara din egen rådgivare . Skriv en dagbok . Din läkare vet inte allt.
Mer
18 år 6 månader sedan #22093 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet Motion Vikt+Dosering
Du kan gå in och kolla ditt BMI (Body Mass Index) på denna sida
www.markazits.com/diet/bmi.php#bmiskala

Det är inget exakt mått för det gör ej skillnad på om man har mkt muskler eller fett. Men det används idag inom sjukvården, kanske främst i epidemiologiska studier.

Du hittar även gränsvärden på denna sida.

/S