Mitt träningsmål

Mer
12 år 2 månader sedan #460021 av Isa-Alise
Nu vet jag vad jag vill göra angående träningen. Min bästa väninna och jag har bestämt oss för att komma i så god form att vi klarar att vandra en vecka längs Kungsleden sommaren 2013. Det ger bra med tid att både träna upp konditionen, vandra lite lokalt, och spara pengar till resan. Vi räknar med i sova i fjällstugorna längs leden så att packningen inte behöver innehålla tält och inte blir alltför tung. Eftersom det är vår första fjällvandring vandrar vi med en ledarledd grupp, så att det blir tryggt och säkert.

Det blir träning 2 - 3 gånger i veckan grupppass på gymmet, som step, core, aerobics och Afrodans. Dessutom ska jag be att få lite vägledning med träningsmaskinerna så att jag kan bygga lite styrka också. Sen promenader varje dag, när det blir varmare ta jag nog och promenerar istället för att ta bussen till jobbet vissa dagar.

Jag tror att jag behöver spara ca 14 000 kr för allt som behövs till vandringen. Veckan kostar ca 8 000 kr, tågresan dit ca 2 000, tänkte bo på vandrarhem ett par dagar och bara turista före/efter vandringsveckan och det kostar lite + utrustning.

Jag tror att det blir riktigt kul både att förbereda inför vandringen och att faktiskt få se den underbara naturen i fjällvärlden.
Mer
12 år 2 månader sedan #460059 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt träningsmål
Det låter som ett bra mål!
Fjällen däruppe är fantastiska.... :vagen
Mer
12 år 2 månader sedan #460064 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Mitt träningsmål
Vilket härligt mål. Ni kommer nog att få en kanonvecka. Jag har mest varit i den norska fjällvärlden och då bakpå hojryggen. Men det blir nog lite en annan känsla att vandra nära naturen.

Vägen dit låter inte heller så dum. Aerobic är apkul. Speciellt eftet några gånger när koreografin sitter och man bara kan ösa på. :tummenupp
Mer
12 år 2 månader sedan #460121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt träningsmål
Det kan vara bra att träna att gå med ryggsäck så att man är van att gå med packning. Undrar om inte det är viktigast. De jag känner som fjällvandrat har inte tränat inför vandringen, så det är nog inte så tufft som man kan tro.
Mer
12 år 2 månader sedan #460132 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt träningsmål
Det viktigaste är nog att ha bra knän, när man går i fjällterräng.
Mer
12 år 2 månader sedan #460134 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Mitt träningsmål
Sommaren -99 var vi i Åre fantastiskt vackert.
Hade man ett ica kort så fick man 1 veckas betald vecka i Åre, 2 måltider på olika restauranger, gratis boende. Det var ett lyckat klipp.