Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

Mer
10 år 9 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #595336 av Dot
Hej!

Jag har länge haft planer på o göra en guide om hur jag gick ner 15 kilo på ungefär lika många veckor trots att jag står på clozapine.. jag har i huvudsak använt mig av denna bok:

www.bokus.com/bok/9789176458211/4-timmar...ranning-okad-styrka/

Nu låter det väldigt mycket som reklam, men det funkar verkligen!

I kort går dieten ut på att varken äta kolhydrater eller mejeriprodukter (förutom ägg), LCHF med modifikation kan man nog säga att det är. När jag först började med dieten så gick jag ner 2-3 kilo första veckan, och efter det ungefär ett kilo per vecka. Från att ha vägt 93 kilo till att väga 78 så är jag nu på gränsen till normalvikt.

Den största fördelen med denna diet är att man har en dag i veckan då man kan frossa i sig precis vad som helst.. socker, kolhydrater, fett, alkohol, precis vad som helst! Är man sugen på något gott och ohälsosamt i veckan, så kan man bara bestämma sig för o skjuta upp det och äta det på "frossardagen" istället! Och tydligen så hjälper en frossardag i veckan att få igång förbränningen så man går ner ännu mer!

Under veckan så får man äta följande livsmedel:

Proteiner - Ägg, kyckling, biff, fisk, fläsk
Baljväxter - Linser, svarta bönor, pintobönor, röda bönor, sojabönor
Grönsaker - Spenat, blandade grönsaker, surkål, sparris, ärtor, broccoli, gröna bönor

Och man får äta precis hur mycket man vill av de godkända livsmedlen!

Allt detta och mer står i boken.. är det något ni undrar över, så fråga gärna!

Lycka till :)

Mvh
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #595341 av
Grön drink

1 grönkål

3 stjälkar selleri

1 bit ingefära

1 citron

1/2 gurka

2 äpplen

1-2 dl vatten
+ lite olivolja
Mer
10 år 9 månader sedan #595348 av Ready

Dot skrev: Allt detta och mer står i boken.. är det något ni undrar över, så fråga gärna!


Jag undrar om det är en metod för viktminskning utan träning?
Mer
10 år 9 månader sedan #595509 av Dot

Ready skrev: Jag undrar om det är en metod för viktminskning utan träning?


jag har inte tränat ett uns sen jag började min diet, så ja det funkar utan träning. Dock så finns det en hel del om hur man tränar i boken. Men som sagt, man måste inte träna för att det ska funka :)
Mer
10 år 9 månader sedan #595518 av Ready
Dot,

Är Clozapine en medicin man blir hungrig av eller påverkar den ämnesomsättningen negativt? Jag har hört att den ger övervikt.
Mer
10 år 9 månader sedan #595670 av Dot

Ready skrev: Dot,

Är Clozapine en medicin man blir hungrig av eller påverkar den ämnesomsättningen negativt? Jag har hört att den ger övervikt.


Vad jag har förstått av min läkare så påverkar inte Clozapine ämnesomsättningen, utan gör så man blir hungrigare.