Mättat fett lika bra som fleromättat

Mer
10 år 1 vecka sedan #652754 av Zoidar

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 1 vecka sedan #652756 av Geta
Har tyvärr förbrukat alla artiklar på SvD den här månaden. Det kommer upp en ruta, där det står att jag kan prenumerera om jag vill läsa mera.
Mer
10 år 1 vecka sedan #652761 av Eos
Forskarna har i en mycket omfattande studie inte hittat något samband med att byta mättat fett mot omättat, det märktes inte något utfall då det gällde hjärtsjukdomar.
Men vissa saker kvarstår, trots att det inte uppmärksammades så mycket:
Transfetter är inte bra, det kom forskarna fram till, (och jag tycker man borde förbjuda transfetter i Sverige. Det har de redan gjort i Danmark).
Och omega-3 kan fortfarande vara bra för de som inte får i sig tillräckligt genom kosten. De säger att det skall vara omega-3 från fisk, och inte från linfrön och rapsolja.
Sedan så menar forskarna att de flesta behöver dra ner på fettet i vilket fall som helst oavsett mättat eller omättat fett, vi äter alldeles för mycket av det.
Mer
10 år 1 vecka sedan #652783 av Geta
När det blir ny månad får jag läsa SvD igen.
Mer
10 år 1 vecka sedan #652787 av zoegas

Geta skrev: När det blir ny månad får jag läsa SvD igen.

Använd proxy. www.hidemyass.com/

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 1 vecka sedan #652809 av Admin1
Kul då har jag använt matolja i 40 år helt i onödan. Egentligen borde inte omättade fetter vara farliga, eftersom vi själva i kroppen bildar mättade fetter. Om de var skadliga borde vi bildat omättat fett istället tycker jag.