Vikt.

Mer
18 år 3 veckor sedan #34039 av Anki
Svar från Anki i ämnet Vikt.
Sofie, ja, jag tröstäter och är så medveten om det. Men jag håller med dig, egentligen ska man inte vara så fixerad vid vikten. Det är så mycket annat som betyder mycket om hur en person är. Varför är samhället så utseendefixerat?
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #34040 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vikt.
Jag har gått ned en del i vikt senaste tiden.
Jag har minskat 10 cm i midjemått.
Hur har jag gjort?
1. Slängt ut vågen - jag använder måttband och mäter midjemåttet istället
2. Äter på regelbundna tider: 3 mål om dagen samt 2 mellanmål (frukt)
3. Jag försöker äta en mager kost med mycket frukt och grönt
4. Ökat vardagsmotionen: cyklar till jobbet, promenerar ofta
5. Tränar 2 hårda pass i veckan med styrketräning.

Prova, det funkar. Man kan byta ut styrketräningen mot någon annan motion istället tex jogging, simning eller friskis och svettis.
  • Linnea
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #34043 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Vikt.

Fredrik skrev: Vilken dos har du nu Linnea? Du behöver inte svara om du inte vill.

jag äter nu 10 mg abilify. Förut hade jag 15 mg...men då blev jag för rastlös. En del i det hela beror nog också på att jag tröstätit, då jag varit utråkad. Tyvärr.
Mer
18 år 3 veckor sedan #34044 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Vikt.
Promenera tycker jag om, men inte när jag ska gå till jobbet och det är snöblask, då hatar jag att gå och så stressar jag och små springer så jag får ont i smalbenen och blir alldeles andfådd, men det ska ju vara bra. Ibland varannan vecka går jag på Friskis och Svettis-gympa. När solen skiner går jag en lunchpromenad bakom sjukhuset i en skogsglänta. En gång i januari åkte jag till Hellasgården och åkte skidor.

/Sofie
Mer
18 år 3 veckor sedan #34045 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Vikt.
Jag tycker jag känner av en ökad aptit nu när jag börjat med Abilify, men det kan vara inbillning också. Men jag har köpt mer chips än jag brukar, samt semlor. Jag har 5mg Abilify nu, men det är väl meningen att den skall höjas efter en tid.
Mer
18 år 3 veckor sedan #34047 av Anki
Svar från Anki i ämnet Vikt.
Linnea, fungerar 10 mg Abilify på dina symptom. Håller de sig borta?