Kampen mot kilona

Mer
17 år 11 månader sedan #38249 av Abzu
Kampen mot kilona skapades av Abzu
Jag har ca 10 kilos övervikt och bestämde mig runt årsskiftet att jag skulle bli av med dom. Det är mitt mål under detta året.
Bättre kosthållning de senaste månaderna har inte hjälp.
Mina promenader har inte hjälp.

Så nu börjar jag verkligen kriga mot kilona och det ska jag göra med måltidsersättning två gånger om dagen.

Är den nån som har erfarenhet av pulverdieter?
Hur mycket av matintaget ersatte ni i så fall?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38250 av
Svar från i ämnet Kampen mot kilona
äter du mediciner som gör att du gått upp och har svårt att gå ner?
själv gick jag upp över 10 kg av zoloft och risperdal.
Nu har jag bytt till abilify och försöker träna 3gånger i veckan.

frost som gäst.
Mer
17 år 11 månader sedan #38251 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Kampen mot kilona
Jag har ätit risperdal ett tag, det var då jag började gå upp, därför slutade jag till slut med den. Sen berodde det väl även på att jag knappt vågade mig ut heller, då fick jag ingen motion.

Innan jag blev sjuk var jag helt normalviktigt med min 55 kg och promenerade väldigt mycket, vilket gjorde att jag höll vikten och hade god kondition för att vara rökare.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38263 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Kampen mot kilona
Jag för också en kamp mot mina kilon. Jag väger ca 85 kg nu, så jag har ungefär 10-15 kgs övervikt jag går och drar på.
Jag har köpt en bok av Fredrik Paulun, och hoppas den ska hjälpa, men det är svårt att bli av med sitt fett när man tar medicin. det verkar som om ämnesomsättningen stannar av på något sätt.
Mer
17 år 11 månader sedan #38268 av Suspekt
Svar från Suspekt i ämnet Kampen mot kilona
Jag själv gick upp 4 kilo av Zyprexa, nu kanske många tycker att det är ingenting men a l l t satte sig på magen. Hade det däremot varit jämt fördelat över hela kroppen hade jag inte gnällt då jag är ganska liten och inte hade tagit något skada av att lägga på mig några kilo.

Men jag åt som en gris, därför gick jag upp. Sen tog jag tag i mig själv och slutade tvärt och började äta nyttigt istället och träna på gym 5 ggr i veckan. Men jag har fortfarande inte gått ner ett hekto, jag ligger på samma vikt hela tiden vilket jag finner väldigt underligt.

abzu: jag läste en artikel i aftonbladet idag om pulverdieter där deras testpersoner hade gått ner allt från 5-11kg på två veckor, men mycket av det är vatten innan man börjar förbränna fett stod det.. man måste hålla ut. Så tydligen fungerar det i alla fall, men sen gäller det också att man fortsätter äta hälsosamt när man slutar med pulverdieten. Om jag läst rätt så levde dom alltså endast på den dieten, som låg på mellan 800-1200 kalorier per dag. Om du inte vill börja med pulverdieter kan du ju alltid börja med att räkna kalorier, och bestämma dig för antalet kalorier du vill äta per dag och väger allt du äter och skriver upp så du har koll på vart du ligger och inte glömmer bort och råkar äta för mycket eller för lite. Gör en lista på hur många kalorier du får äta till frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Så gör jag, men som sagt så går jag varken ner eller upp.. jag står bara stilla.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38289 av
Svar från i ämnet Kampen mot kilona
herregud zyprexa gör att man äter som en häst....jag fick dem runt jul o då finns det ju liksom en hel del god mat runtomkring en...jag bara åt o åt o åt oåt....gick upp 8 kilo på två veckor, det var groteskt äckligt....man kunde ju inte gå på toa heller utan allt stannade kvar i kroppen , så jäkla snuskigt asso...jag tror inte att det hjälper hur mkt man än tränar för att gå ner när masn äter typ zyprexa...det enda som hjälpte för mej var att jag slutade med medicinen, och kilona försvann efter ca 2,5 veckor....jag kände under tiden jag åt medicinen att det inte var normalt, för man blev aldrig mätt/ tillfredsställd av den mat man satte i sig, äckligt iaf
jeje...det var min syn på de hela...
hej hopp