Hur ofta äter du?

Mer
4 år 3 månader sedan #1217174 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta äter du?

memphis skrev: Jag äter ju hyfsat normala mängder, men väldigt lite kommer ut. Så förstoppad har jag varit i flera år nu. Jag har sökt för det men fick ingen bra hjälp, bara mediciner som inte fungerade, så jag tar dem inte längre. Nu tänker jag hur länge kan man vara förstoppad utan att det finns risk för följdsjukdomar? Och varför bryr sig inte vården om mina biverkningar?


Pröva Laktulos, har det själv och använder vid trög mage.är man förstoppad och magen säger skit och när man är på toa gör det ju skitont. Mikrolavemang släng i väggen, jag har funnit att laktulos är bäst

www.apoteket.se/produkt/laktulos-meda-or...iliter-flaska-57716/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1217254 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hur ofta äter du?
Jag småäter hela tiden. Tröst. Välmående. Käka nyss precis en glass.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217598 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ofta äter du?

Fantasio skrev: Jag äter aldrig varm mat två gånger om dagen. Är det några här som gör det?

Jag äter varm mat både till lunch och middag. Jag blir mycket lätt hangry om jag inte får äta ordentligt.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217637 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Hur ofta äter du?
Jag äter mat när jag känner för det. Ibland varje 5 timmar ibland går jag runt och småäter, ibland äter jag en stor portion thaimat osv.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217653 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta äter du?
Får säga att om man inte är hungrig, får jag tvinga i mig mat, då jag numera är mager, då jag vet att jag måste ha näring i mig. Detta har med ålder att göra, då jag riskerar undervikt, annars när jag var yngre och inte var hungrig, då åt jag inte heller, ty förr åt jag när jag var hungrig problemet nu är att jag känner inte hunger

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1217717 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Hur ofta äter du?
Se till att du sköter musklerna, på olika vis!

Jag själv har blivit klen, så att det är besvärande. Men jag är vegetarian. Då är det struligt.