Kampen mot kilona!

Mer
17 år 10 månader sedan #40610 av Abzu
Kampen mot kilona! skapades av Abzu
Det är nästan en månad sedan jag började gå på diet och det har gett resultat! Jag har gått ned 3,7 kg, alltså nästan ett kilo i veckan vilket är lagom.
Jag försöker promenera med och äta bättre, inte dricka läsk eller äta godis.
Dessutom byter jag ut 1-2 måltider om dagen till Nutrilett måltidsersättningsdryck, den är inte så god, men det får gå ändå.
Dessutom dricker jag mycket vatten, ungefär 3 liter om dagen.
Blir jag sugen på nått så har jag sett till att ha morötter och fiber-knäckebröd hemma.

Det svåra var att få viktuppgången att avstanna och istället börja gå ned i vikt, nu när trenden har vänt så verkar det som om min förbränning ökat faktiskt.
I bland slarvar jag ju, i går åt jag lite skumgodis tex och i lördags bjöd en polare på tacos, men jag går ändå ned i vikt!
I går var jag enormt sugen på pizza, men jag lyckades hålla mig och bestämde att när jag gått ned 4 kg, då får jag äta en pizza om jag fortfarande vill ha en då.

Mitt mål är att gå ned 10 kilo i år och nu känner jag att jag faktiskt kan klara av det!
Mer
17 år 10 månader sedan #40624 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Kampen mot kilona!
Vad kul att du har lyckats....Lycka till med resten av kilona... :lol:
Mer
17 år 10 månader sedan #40627 av micke sd
Det är skadligt att få i sig för mycket vätska. Kroppen urlakas på viktiga mineraler i så fall. Hur mycket man bör dricka per dag är lite individuellt, beroende på kroppsvikt och lite beror det på hur mycket salt man har fått i sig under dan, (salt binder vätska i kroppen ). Om man får sig för mycket vatten på en gång så svullnar hjärnan, vilket kan bli livshotande.

Det är duktigt att lyckats gå ner i vikt så snabbt. Det är många som inte har tillräckligt med karaktär och självkontroll till viktreducering och som har jättesvårt att klara av viktnedgång och med en del mediciner kan det vara väldigt problematiskt.

Bra jobbat Abzu !

mvh micke
Mer
17 år 10 månader sedan #40630 av micke sd
Det har även blivit ett rätt stort problem för många kvinnor med urininkontinens pga. att många dricker mycket vatten nuförtiden och inte går på toa tillräckligt ofta. Musklerna som har till uppgift att hålla kvar urinen kan då bli överansträngda och bli för svaga så att det inte går att hålla tätt. Det var ett inslag på tv om det för ett tag sen. Den intervjuade läkaren var klart bekymrad över problemets omfattning och över att det orsakar så mycket lidande för de berörda.
Mer
17 år 10 månader sedan #40648 av frost
Svar från frost i ämnet Kampen mot kilona!
abzu.
lycka till med viknedgången! jag kämpar på här jag med men vill inte använda mig av diet, vilket jag säkerligen borde utan jag vill lägga om hela min livsstil...det är dock lättare sagt än gjort.
men det vet väl alla.

keep it up!

frost.
Mer
17 år 10 månader sedan #40714 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Kampen mot kilona!
Målet i år är 10 kg. Klarar jag det, så ska jag nog försöka med 10 kg till så att jag når min gammla normalvikt - den jag hade innan alla mediciner.

Vad som är skönt också är att jag nu sällan blir sugen på godis och pizza tex. Mina kompisar kan äta det i min närvaro utan att jag känner att det blir jobbigt liksom.