Hög av löpning

Mer
6 år 5 månader sedan #976052 av Gardenia
Tidigare tränade jag mycket löpning och blev "hög" av det, dvs endorfinkickar. Känner aldrig samma känsla idag när jag är på Abilify, stämmer det att man aldrig mer kan bli hög på endorfiner när man tagit Abilify?
Mer
6 år 5 månader sedan #976055 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hög av löpning
Jag tycker löpning boostar mig, jag har iofs inte abilify men haldol.
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #976104 av
Svar från i ämnet Hög av löpning
abilify är en hemsk medicin. hade den ett tag men fick byta för jag fick för mycket biverkningar av den.. jag kunde knappt prata, vart yr i huvudet så jag höll på att tuppa av. vart också så stel i kroppen så jag fick svårt att gå.. åt den några veckor bara. sedan fick jag byta till zyprexa!
Mer
6 år 5 månader sedan #976111 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Hög av löpning
Ja, dessa biverkningar har jag också haft. Det värsta är att jag fått injektioner, så skadan är redan skedd, går inte att få bort medicinen ur kroppen. Har gått fyra månader sedan den senaste sprutan och jag mår fortfarande dåligt av medicinen. Så låg och dämpad... Dödsdeprimerad är jag.
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #976117 av
Svar från i ämnet Hög av löpning
har alldrig provat injektioner. men har funderat på att fråga min läkare om jag får prova det..har ju medecinen på dosrulle nu så får gå till apoteket varannan vecka och hämta ny. så vore skönt att slippa det.
Mer
6 år 5 månader sedan #976124 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hög av löpning

Gardenia skrev: Tidigare tränade jag mycket löpning och blev "hög" av det, dvs endorfinkickar. Känner aldrig samma känsla idag när jag är på Abilify, stämmer det att man aldrig mer kan bli hög på endorfiner när man tagit Abilify?


Det stämmer inte om du har slutat med Abilify, då försvinner ju effekten. Medans du tar Abilify så är det kanske möjligt att det är svårare att får "löpningsrus", men det vet jag inte om det stämmer heller. Jag har aldrig tänkt på det.

Anchored in Christ ✟