Tråden om snabbmat

Mer
4 år 4 månader sedan #1202545 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om snabbmat
MsTibbs vet nog det också. Hon vistas på gränsen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1202574 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Tråden om snabbmat
Det varierer. Man kan vel kanskje få en frossenpizza for 30 NOK. I dag er vel kursen ca 10 prosent i favør norske kroner. Utemat er dog stort sett svindyrt i Norge.
Mer
4 år 4 månader sedan #1202770 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tråden om snabbmat
Vad kostar en restaurantlunch i Norge? I Sverige är det väl 90 kr idag.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1202817 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om snabbmat
Tidigare hade någon av de som gör fryst portionmat enbart kåldolmar 4st, men enbart kåldolmar på senare tid har jag inte sett det i någon frysdisk, men de har portionsrätter med en kåldolme i men då också potatis sylt och ärtor samt sås, men det är förlite köttfärs i dem så man blir gruvligt besviken det är inte tillräckligt för en man.

Har faktiskt aldrig gjort mat själv med kåldolmar

Får göra dem någon gång bara för att ha lagat till dem
Då experimentar jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1202821 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om snabbmat
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1202822 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om snabbmat
Ha,ha de experimenterar också

Får koka kålen för att få dem lätta att vika, så de inte blir bångstyriga, Kokar man inte bladen är det svårt att vika bladen så de passar annars bångstyriga

Våra kåldolmar är invandrad från Turkiet, Kalle dussins soldater hamnade i Turkiet där hade de vinblad till att omsluta köttfärsen då då

Stek dem, sätt på varmhållning 100 grader i ugnen sedan gör en toppredning och ta fram grädde, ta soja kan ni använda för mörkare färg på såsen. kom ihåg att ni även smakar med ögonen och ta vispen kör runt i botten så allt där lossar ev använd en såssil, häll ned det i stekpannan igen, smaka av med kryddor till precis som den ska ta upp allt från ugnen lägg låt koka på låg värme under lock, 5 min servera med kokt potatis valfria grönsaker och lingonsylt, där kan jag säga gör ni rätt med smaken vad gäller kryddningen av såsen misslyckas ni inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.