Beauty Box

Mer
5 år 10 månader sedan #1062089 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Beauty Box
Barnolja oparfymerad funkar att ta bort smink runt ögonen som är vattenfast lika bra som andra sminkborttagning som är till för att ta bort vattenfast smink.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062097 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
det låter ju jättebra Lupita. Och då kan man kanske ha den som en oil cleanser över hela ansiktet och halsen också :) sånt kan ju skena iväg om man köper produkter.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1062109 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Beauty Box
Det är också modernt med ansiktsspray som återfuktar. Helt värdelöst men varför inte.

Vad tycker ni om nagellack?
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062349 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Beauty Box
Jag tycker svart nagellack är snyggt men jag har det så sällan. Det flyger av så lätt när jag spelar gitarr.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1062364 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
jag har köpt en volymbloomspray från matrix biolage som jag är lite förtjust i. den gör så att håret ser fluffigt och tjockt ut, men den gör också håret lite strävt. Det gillar jag inte! Använder lite i rötterna, för jag vill ha mjukt hår, inte strävt.

Det börjar med att man tror att man är odödlig. Man går runt och gnider sig med solen hela dagarna och får en bronzefärgad hud. Vackert. Men så kommer sanningen ikapp. Då har man fått en solskadad hud som antingen är fläckig eller har mörka stråk som heter hyperpigmentering. Inte snyggt alls och jobbigt att behöva täcka med makeup. Alla har solskador, men det blir inte lika synligt på alla. En del får slapp hud i stället för färgförändringar. Vad göra?

s.k AHA-syror eller BHA-syror hjälper mot alltihop. Finns billigt, finns svindyrt, men det fungerar. om man bara är tålmodig. Nackdelen med det är att man blir än mer solkänslig av det, för huden peelas så den blir tunnare. Så solskydd blir lika viktigt som kläder. Men det är det i vilket fall som helst, hudcancer är ju vanligare och vanligare.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063048 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
I går beställde jag lite kosmetik jag räknar till nödvändigheter, men samtidigt ger mig nöje, tex en hårfärg jag inte testat förut just detta märke:

aco sun face spf50 - 99kr
powerlite masq+ rejuvenating moisture 37kr
logona hårfärg - 96 kr

300