Richard's golf-tråd

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1068451 av Richard
Imorgon börjar jag kursen Grönt kort i golf. Den är på sammanlagt 9 timmar, uppdelat på 6 tillfällen. Sen får jag spela på bana. Jag har i.o.f. "tjuvspelat" en gång, men det ska bli kul att få börja spela på riktigt!

Jag får ta över min pappas frus golfgrejer, men ska ändå se om det finns några nya bra klubbor o liknande.

Jag är inte särskilt sportintresserad, bryr mig knappt om fotbolls-VM, men golf är riktigt kul! Hoppas på att jag hinner med många rundor innan sommaren är slut.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 9 månader sedan #1068959 av Richard
Det var kul igår!

Nu kan jag svinga mycket bättre, o träffar nästan alltid bollen. Men det behövs mycket mer träning.

Jag ska slå Kim Jong-Il, som slog 11 hole-in-one på sin absolut första golfrunda... :joker

These stunning pictures reveal for the first time the golf course where North Korea ’s leader 'scored 11 holes-in-one in his first-ever and only ever round'.


www.mirror.co.uk/sport/golf/golf-course-...reas-leader-11325632
Mer
5 år 9 månader sedan #1069002 av Fantasio
Jag har bara testat aqua-golf, man ska träffa små flottar i vattnet, det var kul. Vad får man i handikapp som färsking? Före detta hockeyspelaren Kent Nilsson har väl noll i handikapp, scratch nånting.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069017 av Richard
Jag tror man får 54 som färsking i handicap, eller var det om man klarat ett visst mål, 36. Vi har inte lärt oss hur handicap-systemet funkar ännu, men jag läser just nu en massa på golf.se/
Mer
5 år 9 månader sedan #1069103 av Admin1
Vad kostar golfkursen?
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1069112 av Richard
Den kostar 2 495 kr.
Men det är min pappa som är jättesnäll! Han måste ju ha nån att spela med också, nu när hans fru inte riktigt orkar med det längre. Så jag får även ta över hennes bag o klubbor.

Nu har jag flyttat om alla mattor så jag kan öva med putten i köket till vardagsrummet. Nu är klubborna i klubbens förråd, men jag ska ta hem putten o lite golfbollar i morgon.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.