LCHF igen

Mer
5 år 8 månader sedan #1080855 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Lchf igen
För de som inte vill se klippet, kan jag sammanfatta att den diet som funkar bäst, är den man kan hålla.




Hur går det, zoidar?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080858 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Jo, inwatto det går rätt bra. Jag har hållit mig till low carb-mat. Äter ändå lite mer liberal LCHF kan man säga, kring 100g kolhydrater per dag.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 8 månader sedan #1080861 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Lchf igen
:tummenupp

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080876 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Har sett klippet tidigare. Och det är sant, det måste ju vara en diet man kan hålla annars kommer det inte bli mycket av det.

Jag tycker Lchf är rätt enkel att hålla på mitt sätt. Om någon skulle bjuda på fika eller mat med kolhydrater säger jag inte nej, utan tar lite mindre av de kolhydratrika livsmedeln. En regel jag har är att äta strikt när jag är själv, men är mer flexibel om jag är med vänner eller familj. Det gör att dieten blir lättare att hålla. 90% av måltiderna äter jag ju ändå själv. ;)

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081214 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lchf igen
Risk att dö i förtid vid intag av få kolhydrater.

www.svt.se/nyheter/vetenskap/for-lite-ko...ater-forkortar-livet
Mer
5 år 8 månader sedan #1081232 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Ja, jo, fast undersökningen är rätt gammal de använt. Inte heller några länkar till undersökningen. Det är viktigt man trivs med sin mat, annars är det nog en hälsofara sig. Tycker moderat Lchf känns bra.

"I ett försök att få veta mer har amerikanska forskare analyserat utfallet för de 15 428 personer som inkluderades i en hälsostudie mellan åren 1987 och 1989."

Anchored in Christ ✟