Om ni vill styrketräna.

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1086282 av Amandara
Börja på låga vikter för att vänja musklerna. De första 6-8 veckorna sker neural adaptering dvs att rörelserna banas in i nervsystemet. Motoriska neuron rekryteras. Efter denna tid sker styrkeutveckling i muskeln. Träna 10 repetitioner gånger tre set....det är lämpligt för styrkeutveckling. Höj vikterna när du känner dig bekväm med rådande vikter, dvs att du klarar 10x3 hyfsat bekvämt. Träna inte råhårt då är det risk för skador. Ha tålamod, Rom byggdes inte på en dag. Håll i över tid. Tänk att det är ditt arbete istället för arbete på arbetsmarknaden....det du ska göra 3 gånger i veckan. Lycka till.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Amandara.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087908 av krokus
Svar från krokus i ämnet Om ni vill styrketräna.
Amandara,
Vad tycker du om stretching efter ett styrkepass? Är det bra eller dåligt? Jag har hört olika från olika personer.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087927 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Om ni vill styrketräna.
Jag vet egentligen inte mekanismerna bakom stretching. Jag började idrotta som barn, genom åren och upp i vuxenlivet. Stretching har alltid varit en självklar del som det talats om. Såvitt jag förstår ska det minska skaderisken men jag har inte läst några vetenskapliga artiklar om det. Vad jag tror är att det är bra. Särskilt när man styrketränar och musklerna ....sväller? biffar till sig? Jag vet verkligen inte vetenskapligt sett men jag styrketränar och stretchar och tycker att det hör ihop.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087990 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Om ni vill styrketräna.
Jag stretchar aldrig när ja styrketränar o verkar inte få några skador, nu styrketränar ja visserligen bara en gång i veckan men.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088007 av Utomjordingen
Jag tror mer på Donald Trumps teori, vad det nu var för teori? Donald Trump tränar i alla fall inte men fungerar i alla fall.

Att många bantar och håller på så - fattar jag ingenting av? Jag har aldrig bantat!

Min kvinna äter dubbelt så mycket mer än mig och jag dricker dubbelt så mycket mer vätska än vad hon gör. Vad beror det på tro?
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1088038 av Lester
Svar från Lester i ämnet Om ni vill styrketräna.

Amandara skrev: Träna 10 repetitioner gånger tre set....


jag fattar inte vad 10 rep gånger tre set är?