Periodisk fasta

Mer
5 år 5 månader sedan #1096024 av Zoidar
Periodisk fasta skapades av Zoidar
Testar periodisk fasta nu. Jag får äta mellan 16:00-22:00, sen fastar jag från 22:00-16:00. Det innebär att jag får ett "ätfönster" på 6 timmar och håller fasta 18 timmar (18:6). Fördelen är att jag kan äta vad jag vill den tid då jag inte fastar. Vi får se om detta fungerar.

Anchored in Christ ✟

  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1096028 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Periodisk fasta
Har du kollat med läkare? Jag fick inte köra 5:2 med motiveringen att jag kunde bli psykotisk
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1096032 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta
Nja, jag brukar själv känna av om jag blir ostabil eller mår dåligt av andra skäl och får ju då avbryta. Sist var det ju LCHF, där jag blev deprimerad och fick avbryta. Ska nämna det för min psykolog på tisdag, sen har jag ett läkarbesök i nov.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1096035 av Lester
Svar från Lester i ämnet Periodisk fasta
Det är så enkelt som att bara låta bli fett och socker! Det beror helt enkelt på motivationen.... Bra att du har slutat med LCHF, jag körde det och fick en allvarlig sjukdom pga den dieten och åkt ut och in på sjukhuset på dropp!

Ja fasta är bäst i stenåldern fick vi inte tag i föd jämt och fick fysiskt arbeta hårt för att få föda med jakten!

Det som är anmärkningsvärt är att många ggr av judarna som svalt på koncentrationsläger blev över hundra år gamla när dom hade befrias!
Mer
5 år 5 månader sedan #1096038 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta

Lester skrev: Det som är anmärkningsvärt är att många ggr av judarna som svalt på koncentrationsläger blev över hundra år gamla när dom hade befrias!


Har du någon källa på det Lester?

Anchored in Christ ✟

  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1096064 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Periodisk fasta
Ok vad bra. Jag körde faktiskt ändå, men det var ingenting för mig. Utvecklade ett bulemibeteende..