Vikten av att gå ut och gå och röra på sig?

Mer
06 dec 2018 09:17 #1111950 av Admin1
En undersökning visar att 38 % med schizofreni har smärta och vanligaste smärtan är huvudvärk.

Smärtan har både kroppsliga och psykologiska orsaker vanligen i huvud, ben och rygg.

Kronisk smärta var lika vanlig vid schizofreni, som hos befolkningen i övrigt. Taktila hallucinationer kan dock vara svåra att skilja från smärta.

Att minskad smärtkänslighet finns vid schizofreni är dåligt bevisad, men har omnämnts i litteraturen sedan början av 1900-talet.

www.viska.se/nyheter1/14-symptom/7022-ar...d-schizofreni-en-myt

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
06 dec 2018 09:26 #1111954 av Geta
Vi har så ont i själen att vi knappt märker om vi har ont i kroppen.

Mer
06 dec 2018 14:30 - 06 dec 2018 14:30 #1112034 av krokus
I flera år hade jag huvudvärk dagligen, väldigt tröttsamt. Huvudvärken minskade rejält när jag började styrketräna. Ett tips! :)

Inga värkmediciner bet långsiktigt på min huvudvärk, blev bara beroende av dem. Skulle gissa på att det var stress som utlöste min huvudvärk till en början och sedan blev det en nedåtgående spiral.

Don't wake me up, I'm winning wars inside my head.
Senast ändrad: 06 dec 2018 14:30 av krokus. Orsak: lade till ett ord, som missades förut.

Mer
06 dec 2018 17:12 - 07 dec 2018 13:37 #1112084 av Nissegossen
Svarade Nissegossen på ämne Vikten av att gå ut och gå och röra på sig?
Spänningshuvudvärk tar jag bort med massage nacke, skulderblad axlarna. Mycket kan man göra själv
Te x

söksida
www.youtube.com/results?search_query=massage+sp%C3%A4nnings

Reikimetoden har jag lärobok i

Jag avslutar min massage med att göra huvudmassage frågar först gör det något om det blir hår ruffs, säger personen nej, då masserar jag och personen vill inte att jag slutar

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
Senast ändrad: 07 dec 2018 13:37 av Admin1.

Sidan laddades på: 0.268 sekunder