Going OMAD?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1116865 av Zoidar
Going OMAD? skapades av Zoidar
Funderar på testa OMAD. One Meal A Day. Det innebär att du kan äta vad du vill under en måltid inkl. efterrätt. Många verkar gilla detta upplägg. Viktigt tror jag är att man lägger till multivitamin/mineral så man inte får brist.

Alternativ till OMAD är peroidisk fasta och där kan man själv välja längden på ätfönstren, 16:8, 18:6 eller 20:4.

Har kollat mitt blodtryck hemma med mätare och det verkar blivit bättre av fastan.



På OMAD så behöver man bara fokusera på laga mat en gång per dag, det blir tid över till annat. ;)

Jag har haft en rädsla för vara hungrig, men det är inte farligt. Dessutom kan man lära sig skilja på riktig hunger, sötsug, uttråkningshunger etc.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1117177 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Going OMAD?
:groovy

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 3 månader sedan #1117198 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Going OMAD?
Det är många gånger för mig att det bara blir en måltid på dagen, känner ingen hunger och är då helt omotiverad till att laga en måltid till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1117201 av Geta
Svar från Geta i ämnet Going OMAD?
Lastbilschaufförer brukar äta bara ett mål per dag på grund av sina körningar. De har inte bra hälsa.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1117208 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Going OMAD?
Verkligen Nisse, då kör du OMAD med andra ord.

Geta, det vet jag inte mycket om. Det är nog mycket stillasittande och dålig mat också för lastbilschaufförerna och stress.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1117246 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Going OMAD?
I Svenskan finns sedan gammalt ett uttryck i språket att man sätter ett o först i uttrycket och i detta fall o mad, dvs icke mat, du som bor i Skåne skulle omad inte vara någon mat utan ickemat. Sedan goer mad möen mad mad i rättan tid osso mada ro

Har jag glömt något?

Sedan en gaus är en dommer fågel för stor en förliden till tvau

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.